نسخه چاپی

بروكسل، میزبان ناهار كاری ترامپ و ماكرون است

مقامات ارشد آمریكایی می‌گویند، رییس‌جمهور این كشور و همتای فرانسوی‌اش ۲۵ مه(چهارم خرداد) به منظور آشنایی بیشتر در بروكسل با یكدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند، رییس‌جمهور این کشور و همتای فرانسوی‌اش ۲۵ مه(چهارم خرداد) به منظور آشنایی بیشتر در بروکسل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

کاخ سفید معتقد است، امانوئل ماکرون ۳۹ ساله و دونالد ترامپ ۷۰ ساله، رییس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا آن‌چنان که در ابتدا به نظر می‌رسید متحدانی ناهمگون نخواهند بود.

این ادعا با این حال با اظهارات پیشین ترامپ که به نحوی حمایت از مارین لوپن، رقیب راس افراطی ماکرون محسوب می‌شد در تعارض است.

ترامپ و ماکرون به منظور حضور در نشست سران کشورهای عضو ناتو چهارم خرداد ماه در بروکسل پایتخت بلژیک خواهند بود.

مقامات کاخ سفید پیش‌بینی می‌کنند نهار کاری بین سران دو کشور فرانسه و آمریکا بیش از حد به طول بیانجامد.

در این میان برخی تلاش می‌کنند تا نقطه اشتراکی میان مارون میانه‌رو و ترامپ پوپولیست بیابند. از جمله این اشتراکات می‌توان به تازه‌کار و بی‌تجربه بودن هر دوی آن‌ها در پست ریاست‌جمهوری اشاره کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ با اشاره به تماس تلفنی اخیر میان این دو سیاستمدار، بیان کرده است: آن‌ها یکی از جدیدترین رهبران عرصه جهانی هستند و ترامپ در این تماس به شدت تحت تاثیر ماکرون قرار گرفت.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، هم‌چنین خاطرنشان کرده است که ترامپ پیروزی ماکرون در انتخابات را یک پیروزی قاطع و روشن می‌داند.

وی در ادامه به پیشینه ماکرون و ترامپ اشاره و اظهار کرد: هر دوی این سیاستمداران از خارج از خطوط سنتی سیاست وارد این گود شده‌اند.

شاید بتوان گفت ماکرون اولین نامزدی بود که بدون عضویت در احزاب سنتی فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسید اما ترامپ همواره خود را به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان معرفی کرده است هرچند بسیاری مواقع آن‌ها را ناامید کرده باشد.

کاخ سفید هم‌چنین معتقد است، در حمایت ترامپ از لوپن اغراق شده و این حمایت محدود به چندین توئیت و دیدار آن‌ها در ماه ژانویه بوده است.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ و ماکرون در دیدار آتی خود در بروکسل درباره همکاری‌های ضدتروریستی گفت‌وگو کنند اما گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال گفت‌وگو درباره مسائل اقتصادی در این دیدار نیز وجود دارد.

رییس‌جمهور آمریکا در سفر خود به بروکسل هم‌چنین قرار است با نخست‌وزیر و پادشاه بلژیک دیدار کند.

۱۳۹۶/۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...