نسخه چاپی

ترامپ ایران را غافلگیر كرد!

در آستانه سفر ترامپ به عربستان سعودی، رسانه های وابسته به این كشور به خودشیرینی برای ترامپ پرداخته اند؛ غافل از اینكه ترامپ ایران را غافلگیر نكرده بلكه عربستان را در شوك فرو برده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز؛ روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد: «ترامپ با اتخاذ سیاست های متفاوت از اوباما در خاورمیانه و از طریق اقدامات ضربتی در منطقه توانست ایران را غافلگیر کند.»

این روزنامه سعودی مدعی شد: «ترامپ با اقدامات خود طی مدت زمانی که به ریاست جمهوری رسید، در یمن و سوریه و عراق، ایران و سازمان های تندروی منطقه را غافلگیر کرد و نشان داد که وعده های انتخاباتی اش در این رابطه فقط شعار نبود.»

گفتنی است که در آستانه سفر ترامپ به عربستان سعودی، رسانه های وابسته به این کشور به خودشیرینی برای ترامپ پرداخته اند؛ غافل از اینکه ترامپ ایران را غافلگیر نکرده بلکه عربستان را در شوک فرو برده است.

محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در سفر اخیرش به واشنگتن وعده داد که 200 میلیارد دلار در زیرساخت های آمریکا سرمایه‌گذاری کند. عربستان همچنین در حال انعقاد قرارداد تسلیحاتی به مبلغ 100 میلیارد دلار با آمریکاست است و این مبلغ طی 10 سال دیگر به 300 میلیارد دلار خواهد رسید.

این صدها میلیارد دلار همه وعده های انتخاباتی ترامپ است که گفته بود عربستان گاو شیرده است که باید آن را دوشید. این صدها میلیارد دلار در ازای حمایت واشنگتن از کشور ضعیف سعودی می باشد که از جیب مردم عربستان هزینه می شود.

۱۳۹۶/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...