نسخه چاپی

جزئیات شكایت دایی از پرسپولیس؛ طلب 3.5 میلیاردی

علی دایی در پی عدم توافق با باشگاه پرسپولیس بر سر مالیات دو سال اول قرارداد خود با این باشگاه اقدام به طرح شكایت در كمیته انضباطی و مطالبه مبلغ قرارداد سال سوم خود با پرسپولیس كرد و كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را به نفع علی دایی صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از نود: علی دایی در پی عدم توافق با باشگاه پرسپولیس بر سر مالیات دو سال اول قرارداد خود با این باشگاه اقدام به طرح شکایت در کمیته انضباطی و مطالبه مبلغ قرارداد سال سوم خود با پرسپولیس کرد و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را به نفع علی دایی صادر کرد. مسئولان باشگاه پرسپولیس که نتوانستند در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دفاعیه خوب و کاملی داشته باشند پرونده را به کمیته استیناف ارجاع دادند و جلسه رسیدگی به این پرونده در کمیته استیناف عصر سه شنبه در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

نمایندگان علی دایی با مدیران باشگاه پرسپولیس بر سر عدم پرداخت مالیات دو سال اول قرارداد طی ماه‌های گذشته جلساتی برگزار کردند اما نمایندگان طاهری که ترکاشوند و جمشیدی بودند با وجود قول مساعدی که در آغاز مذاکرات برای پرداخت مالیات قرارداد دایی داده بودند در ادامه مذاکرات از پرداخت مالیات قرارداد خودداری کردند و همین موضوع باعث شد که علی دایی در اقدامی غیرمنتظره مبلغ سال سوم قرارداد خود را به اجرا گذاشته و خواهان دریافت کل مبلغ سال سوم قرارداد خود شود.

دایی ظاهرا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بابت مالیاتش پرداخت کرده و باشگاه پرسپولیس از بازپرداخت این مبلغ به او خودداری کرده و حاضر نشده سایر مبالغ بدهی‌های مالیاتی دایی را هم پرداخت کند. این موضوع دردسرهایی را برای دایی در اداره دارایی ایجاد کرده و کار به ممنوع الخروجی او هم کشید. دایی به همین خاطر مجبور شده بود ۱۰۰ میلیون تومان از مالیات قراردادش را پرداخت کند.

علی دایی با پرسپولیس قرارداد سه ساله بسته بود که پرداخت مالیات آن بر عهده باشگاه بود. مبلغ قرارداد سال اول دایی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود و سال دوم دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان. دایی در زمان مدیریت حمیدرضا سیاسی در هفته هفتم از سمت خود برکنار شد و همین اخراج منجر به آن شد که پرسپولیس مجبور شود مبلغ قرارداد سال دوم او را به طور کامل پرداخت کند.

سیاسی چند روز بعد از اخراج دایی در مذاکرات پنهانی که با بهمن دهقان نماینده علی دایی داشت شش فقره چک که جمعا دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود را در اختیار دایی قرار داد. این مبلغ بابت قرارداد سال دوم و برخی از مطالبات فصل گذشته و بخشی از مالیات قرارداد بود. اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که این چک‌ها همگی پاس شده جز یک فقره چک که آن هم مربوط به مالیات قرارداد بوده است.

دایی همان موقع قول شفاهی داده بود که مبلغ قرارداد سال سوم خود را طلب نکند اما در ادامه ناچار به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان شد تا مشکلات مربوط به ممنوع الخروجی‌اش را مرتفع کند. فرستاده‌های دایی با نمایندگان ارشد طاهری جلساتی داشتند و در یکی از جلسات خود دایی هم مقابل ترکاشوند و جمشیدی معاونت حقوقی باشگاه نشسته و زمانی که دیده آنها هیچ اقدامی برای پرداخت مالیاتش نکرده و حاضر به پرداخت همان ۱۰۰ میلیون تومان هم نیستند گفته حالا که این طور شد من کل مبلغ قرارداد سال سوم را به اجرا گذاشته و آن را مطالبه خواهم کرد.

دایی زمانی که از تیم ملی هم اخراج شد شکایت کرده و در گفت و گو با دوربین نود اعلام کرده بود من این پول را می‌گیرم و جلوی فدراسیون فوتبال یتیم خانه می‌زنم! حالا باید دید دایی واقعا می‌خواهد کل مبلغ قرارداد سال سوم خود را در حالی که در هفته هفتم فصل دوم اخراج شده بود دریافت کند؟!

در کمیته استیناف دایی خواهان دریافت دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بابت قرارداد سال سوم و همچنین مالیات قرارداد این سه سال شده و جمع ادعایی که او داشته نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان می شود. کمیته استیناف به طرفین اعلام کرده است اگر تا هفته آینده صلح نکنید رای نهایی را صادر خواهیم کرد.

۱۳۹۶/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...