نسخه چاپی

بورس هم به استقبال انتخابات رفت

شاخص كل بورس امروز (چهارشنبه) در آخرین روز كاری هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری 214 واحد رشد كرد و در جایگاه 80 هزار و 344 واحدی ایستاد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، شاخص بورس با رشد قابل توجهی به کار خود پایان داد اما فعالان بازار سرمایه، همچنان احتیاط پیشه کردند زیرا حجم معاملات همانند دیروز پایین بود.
بیشتر معاملات امروز بازار برای سهام شرکت های بزرگ بود و شرکت های کوچک که معمولا سهامداران خرد روی آنها معامله می کنند، حجم معاملات اندکی را تجربه کردند.
در معاملات امروز، 927 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 826 میلیارد ریال در 56 هزار و 157 نوبت خرید و فروش شد.
شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز با رشد قیمت همراه بودند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 73 واحد، شاخص کل (هم وزن) 23 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 18 واحد، شاخص آزاد شناور 159 واحد، شاخص بازار اول 91 واحد و شاخص بازار دوم 809 واحد بالا رفت.
نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فارس(هلدینگ خلیج فارس)، رانفور (خدمات انفورماتیک)، همراه (ارتباطات سیار ایران) و خساپا (سایپا) امروز با رشد خود بیشترین تاثیر را در رشد شاخص دارا بودند، اما فولاد (فولاد مبارکه) و پارسان (نفت و گاز پارسیان) با بیشترین تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

** فرابورس
مبادلات فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته به لحاظ حجم و ارزش با رشد نسبی روبور شد ؛به گونه ‌ای که بیش از 221 میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 583 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران مبادله شد که بیش از نیمی از حجم کل معاملات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.
در این 2 بازار شاهد دادوستد 120 میلیون ورقه به ارزش بیش از 294 میلیارد ریال بودیم.
نمادهای «حکمت» و «اپرداز» به ترتیب بالاترین میزان حجم و ارزش را در بازار اول و دوم به همراه داشتند.
آیفکس (شاخص فرابورس) با کاهش نیم واحدی در ارتفاع 915 واحدی قرار گرفت.
نماد معاملاتی شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، پالایش نفت شیراز و بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه آیفکس (شاخص فرابورس) داشتند.
در مقابل نیز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت لاوان و آتیه داده پرداز با معاملات مثبت خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.
در تابلو اوراق با درآمد ثابت بیش از یک میلیون ورقه نقل‌وانتقال یافت که حدود یک هزار و 90 میلیارد ریال ارزش داشت.
در معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن (تسه) 53 هزار اوراق تسه به ارزش حدود 40 میلیارد ریال مبادله شد که اوراق تسه بهمن‌ماه 95 با خریدوفروش 13 هزار و 738 ورقه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این میان به دست آوردند.
اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی 716 هزار تا 761 هزار ریال خرید و فروش شد.

۱۳۹۶/۲/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...