نسخه چاپی

تلاش داعش برای تشكیل «شبكه سلاح‌ شیمیایی» در رقه

دستگاه اطلاعاتی آمریكا معتقد است گروه تروریستی داعش تمامی كارشناسان سلاح‌های شیمیایی خود از عراق و سوریه را برای همكاری در قالب یك «شبكه سلاح شیمیایی» به شهر «رقه» فرا خوانده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، دستگاه اطلاعاتی آمریکا متعقد است گروه تروریستی داعش تمامی کارشناسان سلاح‌های شیمیایی خود از عراق و سوریه را برای همکاری در قالب یک «شبکه سلاح شیمیایی» به شهر «رقه» فرا خوانده است.

یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه ضمن اعلام این خبر به سی‌ان‌ان گفت که این شبکه متخصصانی از عراق و سوریه را شمال می‌شود که قبلاً با یکدیگر همکاری نکرده‌اند.

به نوشته «سی‌ان‌ان» این شبکه در منطقه‌‌ای از سوریه واقع در درون رود دره فرات، بین شهر «میادین» و شهر «القائم» در امتداد مرز عراق تشکیل شده است.

یک مقام پنتاگون به سی‌ان‌ان گفت که «هزاران» نفر از عوامل داعش و هواداران آنها احتمالاً در این منطقه مستقر هستند و ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه تروریستی نیز ممکن است در مکانی در نزدیکی همین محل مخفی شده باشد.

مقام مورد استناد سی‌ان‌ان گفته با توجه به فشار نظامی روی شهر رقه، این منطقه در حال حاضر پایتخت غیررسمی داعش شناخته می‌شود.

ارزیابی‌ها حکایت از آن دارند داعش در راستای تلاش برای حفظ مابقی سرزمین‌های اشغال شده‌اش، قصد تقویت توانمندی‌های خود در زمینه سلاح‌های شیمیایی را دارد.

۱۳۹۶/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...