نسخه چاپی

صادرات نفت عربستان افزایش یافت

صادارت نفت عربستان سعودی در ماه مارس به بیش از ۷ میلیون بشكه در روز افزایش پیدا كرد و مجموع ذخایر نفت سعودی ها در ماه مارس به حدود ۲۶۸ میلیون بشكه رسید.

به گزارش نما به نقل از مهر: بر اساس آمار مرکز «توماسون رویترز»، صادارت نفت خام عربستان سعودی در ماه مارس سال جاری میلادی به نسبت ماه قبل از آن یعنی فوریه با افزایش ۲۷۵ هزار بشکه ای در روز روبرو شد.

این درحالی است که علیرغم کاهش تولید نفت عربستان سعودی، ذخایر نفت این کشور روند افزایشی به خود گرفته است.

صادرات بزرگ ترین تولید کننده نفت اوپک، عربستان سعودی، در ماه مارس به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار بشکه در روز رسید؛ در حالیکه صادرات این کشور در ماه فوریه رقم ۶ میلیون ۹۵۷ هزار بشکه در روز ثبت شده است.

البته مجموع تولید نفت عربستان سعودی در ماه مارس به ۹.۹۰ میلیون بشکه رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن که ۱۰.۰۱۱ میلیون بشکه گزارش شده روند کاهشی به خود گرفته است.

همچنین میزان ذخایر نفت خام سعودی ها در ماه مارس به ۲۶۷ میلیون ۸۵۴ هزار بشکه افزایش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن رقم ۲۶۴ میلیون ۷۰۴ هزار بشکه ثبت شده است.

بر پایه این گزارش، علیرغم افزایش صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه مارس سال جاری میلادی اما این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد.

۱۳۹۶/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...