نسخه چاپی

زنان با افزایش سن باید این خوراكی ها را مصرف كنند

تمام زنان با بالارفتن سن، به دلیل تغییرات ناشی از افزایش سن در بدن شان باید بیش از گذشته در مورد تنوع موادغذایی مصرفی و انواع ریزمغذی های مورد نیاز بدنشان مطلع باشند.

به گزارش نما, در این میان مصرف برخی از املاح و مواد مغذی برای این گروه سنی بیشتر توصیه می شود که مهمترین آنها از این قرارند:
شیر غنی شده با ویتامین دی: همانطور که سن افزایش می یابد، توانایی پوست برای جذب ویتامین دی از طریق نور خورشید کاهش می یابد. همین روند، مشکلات جذب کلسیم و در نهایت ابتلا به پوکی استخوان را تشدید میکند. بسیاری از زنان در سنین پایین به دلیل عدم دریافت کافی نور خورشید و یا عدم نوشیدن شیر کافی، دچار فقر ویتامین دی هستند. این در حالی است که نوشیدن حداقل یک فنجان شیر غنی شده با ویتامین دی به تمام زنان توصیه می شود. این میزان شیر ۱۰ درصد میزان نیاز روزانه به ویتامین دی را تامین می کند. دیگر منابع غذایی حاوی ویتامین دی، از قبیل آب پرتقال غنی شده، غلات غنی شده و ... نیز نباید فراموش شوند.
غلات غنی شده با ویتامین ب ۱۲: ویتامین ب ۱۲ یک ویتامین ضروری برای حفظ سلامت سیستم عصبی و سلول های قرمز خون است. این ویتامین به طور طبیعی در غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ، و ماهی یافت می شود. حتی اگر شما مقادیر زیادی از این غذاها را دریافت کنید، باز ممکن است دچار فقر ویتامین ب ۱۲ باشید. اینطور مشخص شده که ۳۰ درصد از زنان در سنین میانسالی به دلیل کاهش ترشح اسید هیدروکلریک در معده، که منجر به جذب ویتامین ب ۱۲ می شود، دچار فقر این ویتامین هستند. خبر خوب این است که برخی از منابع غذایی مانند غلات سبوس دار با ویتامین ب ۱۲ غنی شده اند و جذب ویتامین ب ۱۲ موجود در آنها به اسید معده بستگی ندارد.
ماهی قزل آلا: بیماری های قلبی علت شماره ۱ مرگ زنان بعد از یائسگی است. برای کاهش این خطر، مصرف حداقل دو وعده ماهی در هفته توصیه می شود. ماهی های چرب بخصوص ماهی قزل آلا، ماهی ساردین، ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها بهترین راه برای کاهش چربی های مضر خون و محافظت از سلامت قلب است.
سیب زمینی پخته: سیب زمینی یک منبع مقرون به صرفه و غنی از پتاسیم است که مصرف آن منجر به کنترل فشار خون بالای مرتبط با سن می شود. به طور کلی اضافه کردن مواد غذایی غنی از پتاسیم به جلوگیری از فشار خون بالا و در نهایت سکته مغزی که عامل مرگ و میر زنان میانسال است، منجر می شود.
کلم پیچ: اگر شما به عنوان یک زن میانسال نمی خواهید آب مروارید مرتبط با افزایش سن را تجربه کنید، مصرف روزانه کلم پیچ را نباید فراموش کنید. آب مروارید یک مشکل شایع چشمی بخصوص در میان زنان است. با این حال محصولاتی مانند کلم پیچ حاوی مواد شیمیایی گیاهی از جمله لوتئین و زیگزانتین هستند که خطر ابتلا به این عارضه چمی را کاهش می دهند. البته سبزیجات تیره رنگی مانند اسفناج و کاهو نیز از منابع خوب دیگر این مواد شیمیایی گیاهی هستند.

۱۳۹۶/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...