نسخه چاپی

اعلام فهرست 18 برند سیگار قاچاق

رئیس مركز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات كشور فهرست ۱۸ نشان تجاری سیگارهای قاچاق را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور فهرست ۱۸ نشان تجاری سیگارهای قاچاق را اعلام کرد.

علی اصغر رمزی با بیان اینکه در سال گذشته فهرست ۲۰ برند سیگار قاچاق بدون دریافت مجوز برای تولید یا واردات در بازار بصورت قاچاق عرضه می‌شد، اظهار داشت: انتشار فهرست سیگارهای قاچاق موجب آگاهی مردم جهت عدم خرید و مصرف آن‌ها به دلیل مضر بودن آن‌ها و تشدید برخورد با این نام و نشانهای قاچاق ازجانب دستگاه‌های نظارتی می‌شود.

وی گفت: اخیرا در کارگروه تخصصی مربوطه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد تا فهرست یاد شده به روز گردد و اقلامی که حجم قاچاق آن‌ها قابل توجه می‌باشند و فاقد مجوز واردات و یا تولید هستند تهیه و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ گردد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور همچنین به مصرف کنندگان سیگار هشدار داد که سیگارهای قاچاق بدون کنترلهای آزمایشگاهی وارد بازار می‌شوند، درصد مواد مضر آن‌ها کنترل نمی‌شود و عمدتا دارای برگهای توتون با سموم دفع آفات نباتی بالا هستند
وی تصریح کرد: کارخانه‌های معتبر مجاز به استفاده از این برگهای توتون نمی‌باشند و ازجانب کارخانه‌های غیر مجاز در برخی کشور‌ها از جمله برخی کشورهای همسایه ما خریداری و اقدام به تولید برندهای جعلی سیگارهای متفاوت که برندهای معروف و گرانقیمت را نیز شامل می‌شود، می‌کنند.

رمزی خاطر نشان کرد: این نوع سیگار‌ها دقیقا با همان دستگاه‌های پیشرفته کارخانه‌های اصلی تولید و بسیار مشابه برند اصلی هستند و برای مصرف کننده غیر قابل تشخیص می‌باشند و لی در حال حاضر ملاک تشخیص اصلی یا قاچاق بودن سیگار‌ها داشتن پیام و تصویر بهداشتی است و سیگارهایی که تصویر بهداشتی مانند تصویر ریه یا چکمه و یا ... را ندارند قاچاق تلقی می‌گردند.

رمزی با بیان فهرست یاد شده اصلاح و اقلامی که در حال حاضر فاقد مجوز واردات و یا تولید هستند، افزود: قاچاق این سیگار‌ها قابل توجه می‌باشد و در قالب ۱۸ نام نشان تجاری (برند) بعنوان سیگارهائی که قطعا قاچاق محسوب می‌گردد به شرح جدول زیر تهیه و به دستگاه‌های نظارتی از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ گردید تا در سطح بازار و عرضه برخورد قانونی با شدت بیش از پیش صورت پذیرد:

۱ مارلبرو ۱۰ بن

۲ رویال ۵، ۱۱ اروس

۳ رویال ۱۲ آفایر (افیر)

۴ میکادو ۱۳ سناتور

۵ کینگ دام ۱۴ لامبورگینی

۶ سر ۱۵ مراد

۷ والدن ۱۶ امرالد (emerald)

۸ میامی ۱۷ دی اند جی

۹ اس ایکس ۱۸ ماک (مک)

۱۳۹۶/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...