نسخه چاپی

نشست مجلس از رسمیت افتاد

نشست علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش، به دلیل خارج شدن مكرر نمایندگان از صحن، از رسمیت افتاده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: نشست علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش، به دلیل خارج شدن مکرر نمایندگان از صحن، از رسمیت افتاده است.

جلسه علنی صبح امروز در حالی هم اکنون ادامه دارد که از دقایقی پیش، بلندگوی روابط عمومی مجلس در محل لابی، سه بار از نمایندگانی که بیرون صحن حضور دارند خواسته است تا به داخل صحن مراجعه کنند و اعلام کرده است که «مجلس اکثریت ندارد»!

شمارش چشمی تعداد نمایندگان توسط خبرنگاران هم نشان می دهد که تا ساعت حدود ۱۰.۳۰ حداکثر ۱۴۰ نفر از نمایندگان در صحن مجلس حضور دارند؛ این در حالی است که عدد لازم برای حد نصاب و رسمیت یافتن جلسات ۱۹۴ نفر است.

در حالی مجلس از رسمیت افتاده و بلندگوی روابط عمومی مدام از نمایندگان برای حضور در صحن درخواست می کند که نه نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه را بر عهده دارد، تاکنون تذکری داده و نه دو مانیتور بزرگ نصب شده در صحن، عدد نمایندگان حاضر در صحن را نشان می دهد!

بی نظمی نمایندگان و عدم مشارکت آنها در رای گیری نیز تاکنون چندین بار باعث تذکرات رئیس و نواب رئیس مجلس شده است؛ از جمله صبح امروز نیز در جریان بررسی لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز رئیس مجلس یادآور شد که نمایندگان هنگام رای گیری برای ماده یک این لایحه مشارکت کافی نداشتند؛ به طوری که این لایحه پس از یک ساعت و ربع بحث و بررسی بی نتیجه، به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...