نسخه چاپی

عامل انتحاری علت انفجار پایتخت اندونزی

به گزارش نما - ایرنا نوشت: پلیس اندونزی چهارشنبه شب عامل انتحاری را علت انفجار در پایانه اتوبوسرانی در شرق جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا اعلام کرد.

'سیف الدین' معاون فرمانده نیروهای پلیس ملی اندونزی، گفت که انفجار انتحاری در منطقه 'کامپونگ ملایو' در شرق جاکارتا رخ داده است.
به نوشته تارنمای خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی گفت که یک بمب توسط یک بمب گذاری انتحاری منفجر شده است.
این مقام بلندپایه امنیتی اندونزی، گفت که 6 نفراز جمله عامل انتحاری در این انفجار کشته و پنج تن دیگر از جمله چند پلیس مجروح شدند.
وی در مورد انفجار دوم که در خبرهای اولیه در مورد آن گزارش داده شده بود، سخن نگفت.

براساس گزارش های دریافتی این انفجارها حدود ساعت 21 به وقت محلی در شرق پایتخت اندونزی رخ داد.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است، اما نخستین حمله تروریستی در اندونزی پس از گذشت 7 سال از انفجار بزرگ جزیره بالی که 202 نفر در آن کشته شدند، ژانویه سال گذشته در جاکارتا اتفاق افتاد و مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.

در این حمله تروریستی 4 شهروند و 4 عامل تروریستی کشته شدند.
پس از این عملیات و طی بیش از یکسال گذشته چند حمله تروریستی دیگر در نقاط مختلف اندونزی به صورت پراکنده و کوچک انجام شده است.

سازمان ملی مبارزه با تروریسم اندونزی چندی پیش اعلام کرد ده ها افراط گرای این کشور که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته بودند به خانه بازگشته اند و به دنبال جذب نیروی جدید هستند.
مقامات مبارزه با تروریسم اندونزی اعلام کرده اند در حال حاضر حدود 500 اندونزیایی در سوریه و در گروه داعش هستند، حدود 70 نفر کشته شده اند و ده ها نفر نیز به اندونزی بازگشته اند که این می تواند در راه مبارزه با تروریسم در آینده یک مشکل باشد.

۱۳۹۶/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...