نسخه چاپی

شكست دیپلماتیك و جنگ با كره‌شمالی فاجعه جدیدی خواهد بود

وزیر دفاع آمریكا گفت، جنگ با كره‌شمالی بدترین چیزی است كه ممكن است اتفاق بیفتد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌.بی‌.اس خاطرنشان کرد: شکست تلاش‌های دیپلماتیک و متعاقب آن، آغاز جنگ با کره‌شمالی فاجعه‌ای است که تهدیدی برای بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و روسیه ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: کره‌شمالی تهدیدی برای منطقه، ژاپن و کره‌جنوبی است. در صورت وقوع جنگ این کشور برای چین و روسیه نیز خطرناک خواهد بود.

ماتیس ادامه داد: با این حال موضوع مهم این است که در صورتی که ما نتوانیم از طریق ابزارهای دیپلماتیک به غائله پایان بخشیم و وارد جنگ شویم، اوضاعی فاجعه‌بار رقم خواهد خورد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: درگیری مسلحانه محتمل با کره‌شمالی بدترین چیزی است که بسیاری از افراد در عمر خود شاهد آن خواهند بود زیرا پیونگ‌یانگ تسلیحات بسیاری در اختیار دارد.

ماتیس در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع جنگ علیه گروه تروریستی داعش پرداخت و در این باره گفت: مبارزه با داعش در عراق و سوریه سرعت گرفته و وارد مرحله‌ای شده که در آن تاکتیک‌هایی برای از بین بردن کامل این گروه استفاده می‌شود.

وی افزود: راهبرد ما در شرایط کنونی سرعت بخشیدن به کمپین موجود علیه داعش است زیرا این گروه تهدیدی برای همه ملت‌های متمدن است.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: ما در این خصوص با سرعتی بیشتر و به گونه‌ای تقویت‌یافته‌تر حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: هدف ما این است که اعضای خارجی داعش زنده نمانند و به کشورهایشان در آفریقای شمالی، اروپا، آمریکا، آسیا و غیره برنگردند. ما آنها را در همانجا که هستند، متوقف خواهیم کرد.

ماتیس تصریح کرد: راهبرد جدید آمریکا باعث می‌شود که داعش امکان بازگشت نداشته باشد.

۱۳۹۶/۳/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...