نسخه چاپی

مصر: حمله به تروریست‌ها در لیبی ادامه می‌یابد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد عملیات‌های این کشور علیه شبه‌نظامیان لیبیایی ادامه دارد و فقط به منطقه درنه که "گروه‌های تروریستی" در آنجا فعال هستند، محدود نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر تاکید کرد: هر طرف یا نیرویی که از تروریست‌ها حمایت مالی کند در هر جایی که باشد مجازات خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنوز پایان عملیات نظامی علیه پایگاه‌های آموزشی تروریست‌ها در لیبی اعلام نشده است. نیروهای مصری تنها یک گروه را هدف نگرفتند و بین گروه‌های تروریستی با هر نام و مشخصاتی تفاوتی قائل نمی‌شوند. همه آنها یک ایدئولوژی تندروی را دنبال می‌کنند.

سخنگوی ارتش مصر همچنین اعلام کرد که هر کس علیه مصر توطئه تروریستی کند در هر جا و با هر نامی که باشد، در امنیت نخواهد بود.

ارتش مصر در پی حمله روز جمعه داعش به اتوبوس‌ قبطی‌های مسیحی این کشور در استان المنیا که به کشته شدن 29 تن انجامید، حملاتی را علیه پایگاه‌های شبه‌نظامیان در لیبی آغاز کرد.

از سوی دیگر منابع لیبیایی اعلام کردند که هواپیماهای مصری روز دوشنبه حملات هوایی را به شهر درنه انجام دادند.

سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" که تحت فرماندهی خلیفه حفتر هستند نیز اعلام کرد که حملات هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان توسط ارتش مصر و نیروهای لیبیایی به طور مشترک صورت می‌گیرد.

یکی از رهبران ارتش ملی لیبی به رویترز گفت که این حملات "شورای مجاهدان درنه" و "گردان شهدای ابوسلیم" را که هم‌پیمان القاعده هستند، هدف گرفته است.

مصر معتقد است عاملان حمله روز جمعه به قبطی‌ها در لیبی آموزش دیده‌اند.

۱۳۹۶/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...