نسخه چاپی

اعتراض به نحوه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

رئیس كمیسیون نظارت شورا گفت: براساس اطلاعاتی كه به ما داده شده در برخی از شعب رای گیری دو فهرست اصلی به صورت پول شمار، آرایشان شمارش شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس کمیسیون نظارت شورا گفت: براساس اطلاعاتی که به ما داده شده در برخی از شعب رای گیری دو فهرست اصلی به صورت پول شمار، آرایشان شمارش شده است.

پرویز سروری در جلسه علنی روز سه شنبه در تذکری ۱۰ دقیقه ای به نحوه شمارش آرا و رسیدگی به اعتراضات کاندیداهای انتخابات شورای پنجم اعتراض کرد و گفت: اعتراض حرکتی قانونی اما و با اختشاش فرق می کند. ما نباید اعتراضات به نحوه برگزاری انتخابات شوراها را با اختشاشات سال ۸۸ مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: اعتراض بخشی از یک حرکت مردم سالارانه و یک حرکت قانونی است.

سروری با بیان اینکه در انتخابات شورای پنجم اتفاقات غیرمعمولی رخ داد، گفت: در هیات نظارت شاهد تایید صلاحیت محکومین موثر قضایی و رد صلاحیت خادمین مردم بودیم. یک بار فردی در هیات نظارت رد می شد دوباره در هیات اجرایی تایید صلاحیت می شد و در هنگام دریافت کد می دیدیم که دوباره هیات نظارت او را رد کرده است این روند رد صلاحیت ها براساس کدام دموکراسی و مردم سالاری است. تمامی فرایند انجام شده در انتخابات شوراها ضد دموکراسی و ضد مردم سالاری را شاهد بودیم. در مصوبه ای اعلام کردند هر نامزد ۱۰ ناظر می تواند داشته باشد این یعنی در چهار هزار و ۱۰۰ صندوق تنها در ۱۰ صندوق می توانستیم ناظر داشته باشیم و این نظارت، نظارت موثری نبود. در زمان شمارش آرا نیز شمارش به دست هیات اجرایی افتاد، همچنین هیات اجرایی و هیات نظارت هر دو از یک جریان سیاسی بودند وقتی اعتراضات خود را از فرایند قانونی مطالبه می کنیم به نتیجه نمی رسیم. رئیس مجلس قول می دهد که رای ۵۰ نفر اول شمارش شود که به رئیس مجلس می گویند شما چه کاره اید که چنینی قولی می دهید. وزیر کشور در رسانه ملی اعلام می کند با توجه به اعتراضات شورای تهران آرای ۵۰ نفر اول بازشماری می شود اما این افتاق نمی افتد.

رئیس کمیسیون شورای شهر تهران با اشاره به تایید صحت انتخابات تهران گفت: در حالی که به معترضان قول داده شد، ۱۰ درصد صندوق ها بازشماری می شود در کمال تعجب صحت انتخابات تهران تایید شد.

وی خطاب به مجریان برگزاری انتخابات بیان کرد: شما که طرفدار شفافیت عدالت هستید این برخورد چه نسبتی با شفافیت دارد در مسجد جامع ابوذر که به درخواست خود برای آقای چمران ستاد تشکیل شده بود آقای چمران یک رای هم نیاورده است. این نشان دهنده آن است که شمارش آرا مشکل دارد و به گفته برخی از مجریان انتخابات دو فهرست را آرایشان را پول شمار کردند.

سروری با انتقاد از تجمیع آرا گفت: تجمیع آرا باید در هیات نظارت نه در هیات اجرایی رخ دهد و ما درخواست داریم بر اساس قانون به اعتراضات ما رسیدگی شود.

۱۳۹۶/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...