نسخه چاپی

استفاده كره‌شمالی از ماهواره‌های چین برای هدایت موشك‌ها

به گزارش نما - ایرنا نوشت: با تکرار آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی و دقیق تر شدن آنها، این احتمال مطرح شده است که پیونگ یانگ برای هدایت موشک های خود از ماهواره های چین استفاده می کند.

استفاده از علائم ماهواره ای و داده های آنها یکی از اقداماتی است که واحدهای نظامی کشورهای مختلف برای هدف گیری دقیق موشکی مورد استفاده قرار می دهند.

بحث درباره اینکه کره شمالی هم از ماهواره های چین برای این منظور استفاده می کند یا خیر، پس از آن جدیت یافت که این کشور روز دوشنبه یک فروند موشک میان برد بالستیک «اسکاد» را آزمایش کرد.

خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده که موشک با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته و همه برنامه های این آزمایش تحت نظارت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بوده است.

نگرانی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این است که کره شمالی در صورت استفاده از داده های ماهواره چین، بتواند موشک هایش را با دقت بیشتری هدایت کند.

بخصوص آنکه این کشور در ماه جاری میلادی یک آزمایش موشک بالستیک انجام داد که گفته می شود با آن موشک قادر است کلاهک های هسته ای سنگین وزن پرتاب کند و درصدد هدف قرار دادن خاک آمریکاست.

با توجه به اینکه کره شمالی فاقد یک شبکه ماهواره ای بزرگ و منسجم می باشد مساله استفاده از داده های ماهواره ای چین بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

اگرچه یافتن گزارش های دقیق در این باره سخت است اما شبکه آسیا تایمز از هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی گروهی از مهندسان کره شمالی راهی چین شدند تا بدانند سامانه های ماهواره ای موقعیت سنجی «بایدو» و «کومپس» چین چطور کار می کنند.

گزارش می افزاید، مدتی پس از آن برخی از کارشناسان نظامی در چین هم اعتراف کردند جلوگیری از کره شمالی برای استفاده از داده های ماهواره ای چین کار دشواری است.

پیش بینی می شود که شمار کاربران تلفن های همراه چین که از سامانه موقعیت سنجی بایدو استفاده می کنند تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۸۰۰ میلیون نفر برسند.

۱۳۹۶/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...