نسخه چاپی

دریافت ۳۰۰ مورد شكایت از انتخابات شوراها

سخنگوی هیئت مركزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، از دریافت حدود ۳۰۰ مورد شكایت از روند برگزاری این انتخابات خبر داد.

به گزارش نما, فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دریافت شکایات متعدد از روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: این شکایات هم اکنون در هیئت های نظارت شهرستانی و هیئت های نظارت استان ها در دست بررسی است و موضوعات متنوعی هم دارد.

وی افزود: حدود ۳۰۰ مورد شکایت از اقصی نقاط کشور به دست ما رسیده که آنها را به هیئت های نظارت استانی و شهرستانی ارجاع داده ایم تا بررسی و اعلام نظر کنند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: اگر هیئت های نظارت شهرستانی یا استانی صحت انتخابات یک حوزه را تأیید کنند، انتخابات آن حوزه تأیید شده محسوب می شود و دلیلی برای ورود هیئت مرکزی نظارت نیست، اما در صورتی که نظر به ابطال صندوق یا حوزه ای داشته باشند باید به تأیید هیئت عالی نظارت استان و در نهایت، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برسد.

تجری با بیان اینکه هیئت مرکزی نظارت طبق قانون نمی‌تواند رأساً وارد بررسی صحت انتخابات و یا بررسی شکایات شود، تصریح کرد: مراحل رسیدگی به شکایات مشخص و تعریف شده است و باید طبق همین روال قانونی عمل شود.

وی در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا در برخی حوزه ها از جمله شیراز که برخی منتخبان از افراد رد صلاحیت شده بوده اند ولی نام آنها در فهرست نامزدها به مردم معرفی شده است، اظهار داشت: چنین مواردی قطعاً تخلف است و نام افراد رد صلاحیت شده اصلا نباید مطرح می‌شد، ولی چنین اقداماتی قابلیت تعقیب قضایی دارد و پس از اینکه تخلف احراز شود، افراد متخلف از طریق هیئت مرکزی نظارت یا هیئت های اجرایی و یا شاکی خصوصی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایان خاطرنشان کرد: مهلت بررسی شکایات در هیئت های نظارت شهرستانی و استانی همچنان باقی است و حدود ۱۰ روز دیگر ادامه دارد.

۱۳۹۶/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...