نسخه چاپی

واكنش قطر به لیست تروریستی عربستان و متحدانش

به گزارش نما - ایرنا نوشت:دولت قطر با صدور بیانیه ای در خصوص لیست سیاه تروریستی که از سوی عربستان, امارات, بحرین ومصر علیه این کشورتهیه شده اعلام کرد: مواضع قطر در خصوص مبارزه با تررویسم از بسیاری از کشورهایی که این لیست را تهیه کردند قوی تر و ثابت تر بوده است.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نوشت: دولت قطر با رد حمایت مالی از گروه های تروریستی و افراطی این لیست را عاری از واقعیت دانست و آن را قویا رد کرد.
وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که این چهار کشور (عربستان, امارات, مصر و بحرین) با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی خودشان دادگاهی میدانی علیه قطر برگزار کردند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر نیز امروز در دیدار با زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در برلین با رد اتهام های وارد شده به این کشور گفت که محدودیت های دریایی ، زمینی وهوایی اعمال شده از سوی کشورهای همسایه علیه قطر معادل 'محاصره ناعادلانه و نقض آشکار قوانین بین المللی ' است.

وی افزود: قطر چه جرمی مرتکب شده است که سزاوار این مجازات جمعی با نقض تمام قوانین بین المللی باشد.
عربستان و کشورهای متحدش درصدد منزوی ساختن قطر هستند و در این حال تلاش‌های دیپلماتیک از جمله دیدارها در برلین برای خاتمه دادن به اختلافات بین عربستان و قطر ادامه دارد.
در لیست تحریم اعلام شده عربستان، مصر، امارات متحده عربی و بحرین ، نام 59 فرد و 12 سازمان در رابطه با فعالیت‌های تروریستی ثبت شده است.
عربستان و کشورهای متحدش قطر را متهم به حمایت مالی از سازمان‌های تروریستی می‌کنند.

۱۳۹۶/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...