نسخه چاپی

وزیر بهداشت: تب كریمه كنگو در حال فروكش كردن است

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح كاكرین ایران (موسسه تحقیقاتی جمع آوری شواهد علمی در حوزه سلامت) در محل كتابخانه مركزی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: بیماری تب كریمه كنگو تحت كنترل است و از این پس نباید موارد جدیدی از ابتلا به این بیماری را شاهد باشیم.

به گزارش نما به نقل از وبدا، سید حسن قاضی زاده هاشمی با اعلام این مطلب که آمار ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، گفت: طی دو سه هفته اخیر بروز موارد جدید این بیماری متوقف شده و می توان گفت این موضوع تمام شده است.

وزیر بهداشت گفت: تب کنگو کریمه قابل کنترل شده و آمار جدیدی در این زمینه نداریم، در مقایسه با چند هفته قبل بیماری فروکش کرده و به این معنی است که توانسته ایم تا حد زیادی آن را کنترل کنیم.

قاضی زاده ادامه داد: البته این موضوع به این معنی نیست که نکات ایمنی رعایت نشود، بلکه باید در مورد ذبح کردن، نوع استفاده از مراکز ذبح و نوع استفاده از گوشت دقت های لازم صورت گیرد.

وی افزود: امسال به دلیل استفاده بیشتر مردم از فضای مجازی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، یک مقدار درباره این بیماری شلوغ شد، اما جای نگرانی نیست و موارد اعلام شده نسبت به سال قبل بیشتر نیست.

وزیر بهداشت گفت: در مورد برخی از موارد بیماری که اطلاع رسانی شده بود نیز آن موارد ثابت نشد. می توانیم بگوییم که بیماری کنترل شده و جای نگرانی نیست.

۱۳۹۶/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...