نسخه چاپی

عراق هم برای میانجی‌گری در بحران قطر اعلام آمادگی كرد

به گزارش نما- ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری عراق از آمادگی کشورش جهت میانجی‌گری در حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر خبر داد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد که کشورش آماده میانجی‌گری در حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی گفت که عراق به دنبال روابط گسترده و صمیمی‌تر با عربستان است.

معصوم اعلام کرد نسبت به سیاست آمریکا جهت رویارویی با تروریسم اطمینان دارد.

وی طی مصاحبه‌ خود با روزنامه الحیاة درباره بحران به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ما آماده‌ایم تمامی تلاش‌هایمان را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها انجام دهیم و همچنین آماده میانجی‌گری جهت حل هرگونه مشکلات یا اختلافات میان کشورهای برادر چه کشورهای حاشیه خلیج فارس چه دیگر کشورها هستیم.

فواد معصوم درباره مسائل داخلی کشورش نیز گفت: ما معتقدیم که مشکلات و درگیری‌ها را می‌توان با راه حل‌های مسالمت آمیز و گفت‌وگوهای متقابل حل کرد اما تاخیر انداختن انتخابات عراق را نمی‌پذیریم و آن مخالف قانون اساسی است.

رئیس‌جمهوری عراق افزود: ما اگر با این مساله اساسی که بر اساس آن دموکراسی را در عراق بنا کردیم، مخالفت کنیم و انتخابات عراق را تاخیر بیندازیم و این تاخیر یک سلسله قانون شکنی‌هایی را به دنبال دارد که پس از آن چیزی برای عراقی‌ها باقی نمی‌ماند زیرا که قانون اساسی و اراده مشترک ما را دورهم جمع می‌کنند.

۱۳۹۶/۳/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...