نسخه چاپی

تحقیق از صندوق فرهنگیان تا پایان شهریور

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینكه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تا پایان شهریور تمدید شده است، گفت: مجلس به صورت غیرمستقیم بر ثبت نام مدارس نظارت دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از زتا پایان شهریور تمدید شده است، گفت: مجلس به صورت غیرمستقیم بر ثبت نام مدارس نظارت دارد.

اسدالله عباسی در پاسخ به این پرسش که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به مدت سه ماه یا شش ماه تمدید شده است، اظهار کرد: درخواست ما برای تمدید تحقیق و تفحص 6 ماه بود اما هیئت رئیسه مجلس با 3 ماه موافقت کرد بنابراین تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی در خصوص نظارت مجلس شورای اسلامی بر روند ثبت نام مدارس، گفت: فعلا جلسه‌ای در این رابطه در کمیسیون آموزش مجلس نداشته‌ایم البته مباحثی در رابطه با دریافت شهریه توسط مدارس دولتی و الزام خانواده‌ها به کمک‌های مردمی هنگام ثبت نام مطرح شده است و به آموزش و پرورش توصیه کرده‌ایم که در فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان دقت کافی را داشته باشند تا مردم دچار آسیب نشوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: هنوز مورد خاصی نداشته‌ایم که مجلس بخواهد در بحث ثبت نام مدارس ورود پیدا کند. مجلس در بحث ثبت نام مدارس نظارت غیرمستقیم دارد و اگر گزارشی ارائه شود که در بحث ثبت‌نام مشکلاتی وجود دارد، به آن ورود پیدا می‌کنیم و از طریق اهرم‌های نظارتی به بررسی موضوع پرداخته و نتایج را اعلام خواهیم کرد و هر سال در بحث ثبت نام نظارت غیرمستقیم داریم.

عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث فروش سوالات امتحانات نهایی در مجلس مطرح شده است، گفت: در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی گزارشاتی به مجلس ارائه شده و کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است که بررسی شود آیا این ماجرا صحبت دارد یا خیر.

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...