نسخه چاپی

علت تجمع دیروز در دانشگاه شیراز چه بود؟

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: تعدادی از دانشجویان دکترای دانشگاه شیراز دیروز در اعتراض به قطع پژوهانه و عدم ارایه برخی خدمات، مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

يكي از دانشجويان دختر در اين خصوص گفت: شرايط فعلي اكثر دانشجويان دكترا مطلوب نيست و بين دانشجويان دكتراي وزارت علوم و بهداشت در زمينه ارايه امكانات، تبعيض قائل مي شوند.

وي افزود: در حالي كه دانشجويان دكتراي وزارت بهداشت حقوق ماهيانه دريافت ميكنند ما كه در دانشگاه شيراز و زير نظر وزارت علوم، مشغول به تحصيل هستيم نه تنها مبلغي را به عنوان كمك هزينه نمي گيريم بلكه اولويتهاي اعتباري پژوهشي مربوط هم در مورد ما مانند گذشته نيست.

اين دانشجوي دكتراي دانشگاه شيراز يادآور شد: شرايط فعلي به نحوي است كه پژوهانه اي كه قبلاً به دانشجويان دكتراي دانشگاه شيراز و ساير دانشگاههاي تحت پوشش وزارت علوم ارايه ميشد، تبديل به وام شده و اين مساله مشكلات ما را دوچندان كرده است.

يكي ديگر از دانشجويان كه در رشته شيمي مشغول به تحصيل است هم گفت: متاسفانه ديگر به منظور انجام فعاليتهاي تحقيقاتي به ما پژوهانه داده نمي شود و به جاي آن وام در نظر گرفته اند كه البته ارايه همين تسهيلات را هم مستقيماً به بانك سپرده اند و ما مانند يك مراجعه كننده عادي مجبور به تامين ضامن هستيم.

وي ادامه داد: يك دانشجو به خصوص در مقطع دكترا نبايد هيچ دغدغه اي به جز تحصيل و انجام فعاليت هاي پژوهشي داشته باشد و به همين دليل از مسئولان وزارت علوم خواستار رسيدگي به اين وضع و رفع تبعيض موجود بين دانشجويان مشابه ما كه تحت نظر وزارت بهداشت تحصيل مي كنند هستیم.

رييس دانشگاه شيراز در اين خصوص گفت: قرار شده پژوهانه دانشجويان دكترا به صورت وام در اختيار آن ها قرار گيرد تا پس از اشتغال بازپرداخت توسط آن ها صورت گيرد.

دكتر ابراهيم گشتاسبي راد افزود: اعتقاد دانشجويان دكترا اين است كه به دليل تمام وقت بودن در دانشگاه بايد وام ها و تسهيلات مربوطه بلاعوض باشد كه اين مساله در حال حاضر امكان پذير نيست و با تمامي دانشجويان وزارت علوم نيز در اين خصوص يكسان رفتار مي شود. در دوره اي پژوهانه به صورت حقوق و ماهانه به دانشجويان دكترا ارايه مي شد كه در حال حاضر بودجه دانشگاه شيراز پاسخگوي اين مطالبات نيست.

رييس دانشگاه شيراز عنوان كرد: در حال حاضر بودجه دانشگاه شيراز آن قدر محدود است كه در برخي موارد با كسري مواجهايم و حتي برخي مشكلات را با درآمدهايي كه از راه هاي مختلف از جمله امور پژوهشي كسب مي شود جبران مي كنيم.

گشتاسبي راد گفت: با توجه به مسايل ياد شده قادر به ارايه پژوهانه ها به صورت حقوق ماهانه نيستيم و تنها شايد بتوانيم در گرفتن اساتيد و امكانات اوليه پژوهشي لحاظ كنيم و در اين زمينه مواد مصرفي را در اختيار دانشجويان دكترا قرار دهيم.

۱۳۹۶/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...