نسخه چاپی

رئیس پلیس سابق استانبول بازداشت و زندانی شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: حسین چاپکین رئیس پلیس سابق استانبول به اتهام همکاری با گروه گولن بازداشت و روانه زندان شد.

چاپکین جمعه شب در پی صدور قرار بازداشت او توسط دادگاه در ادامه تحقیقات قضایی از عناصر مظنون به عضویت در گروه گولن به همراه وکیل خود به اداره پلیس استانبول مراجعه کرده و بازداشت شد.
بررسی پرونده و تحقیقات از رئیس پلیس سابق استانبول به اتهام انجام جرایم سازمان یافته از جمله همکاری با گروه گولن در اداره ضد ترور پلیس استانبول ادامه دارد.

دیروز جمعه دادگاه جرایم سازمان یافته استانبول کیفرخواست دادستانی را مبنی بر مجازات حبس ابد برای 15 مقام سابق دولتی از جمله فرماندار دنیزلی و رئیس پلیس سابق استانبول را پذیرفت و قرار بازداشت آنها را صادر کرد.
13 نفر از این افراد در چند ماه گذشته دستگیر شده و در بازداشت بودند.

حسین چاپکین و فرماندار سابق دنیزلی قبلا آزاد شده بودند ولی دوباره با صدور قرار بازداشت دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال گذشته اعلام شده و اعاده او که بیش از 15 سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا مواجه شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.

مقامات ترکیه در دیدار با همتایان خود، دولت جدید آمریکا را نیز تا کنون نتوانسته اند نسبت به اعاده و تحویل فتح الله گولن متقاعد کنند.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

وزیر دادگستری ترکیه یک ماه پیش تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.
ترکیه بعد از کودتا در چهار دوره متوالی حالت فوق العاده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.

۱۳۹۶/۳/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...