نسخه چاپی

آینده داعش در صورت كشته شدن ابوبكر البغدادی

كشته شدن البغدادی در این شرایطی كه داعش بدترین روزهایش را سپری می كند به طوری كه بیشتر اراضی تحت اشغالش را از دست داده است به ویژه در شهر موصل بزرگترین و مهم ترین پایگاهش در عراق، ضربه بسیار مهلكی بر پیكره این گروه ترویستی چه به لحاظ نظامی،چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ سیاسی است.

به گزارش نما به نقل از خبرفوری ، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه ترویستی داعش پرداخت و نوشت: «فوران» رسانه ای که صبح روز جمعه به اوج خود رسید اندکی فروکش کرد ، فورانی که در بستر اعلام کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در بمبارانی در 28 ماه می گذشته در نزدیکی شهر الرقه در شمال سوریه توسط سخنگوی ارتش روسیه به راه افتاد.

این نخستین بار نیست که اخباری درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی یا زخمی شدنش منتشر می شود و چه بسا آخرین بار نیز نیست لیکن چیز جدیدی که در خبر جدید درباره کشته شدن البغدادی وجود دارد این است که روس ها خبر کشته شدن اش را اعلام کردند و نه آمریکایی ها یا حتی عراقی ها؛ امری که باعث می شود این خبر تا حدودی درست باشد.

در بیانیه ارتش روسیه آمده است که البغدادی ریاست نشست فرماندهان داعش را در زمان بمباران مکان نشست توسط هواپیماهای سوخوی به عهده داشت؛ بمبارانی که باعث کشته شدن وی و نزدیک به 300 نفر از فرماندهان میدانی و عناصر داعش در نزدیکی شهر «الرقه»، پایتخت گروه داعش شد.

ابوبکر البغدادی فقط یک بار آن هم در جولای سال 2014 ظاهر شد زمانی که بر منبر مسجدی« النوری» بزرگ در شهر «موصل» با آن عمامه و لباس های سیاهش بالا رفت و خطبه نماز جمعه را ایراد کرد و در آن برپایی خلافت اسلامی را اعلام کرد و پس از آن از نظرها پنهان شد.

ایالات متحده آمریکا 25 میلیون دلار به عنوان پاداش برای کسی اختصاص داد که اطلاعاتی ارائه کند که منجر به دستگیری البغدادی شود و به نظر می رسد که هیچ کس برنده این پاداش نشد زیرا البغدادی خودش بر تدابیر امنیتی مرتبط با تحرکات مخفیانه اش نظارت دارد؛ تحرکاتی که به گفته برخی از افراد نزدیک به وی محدود است.

نویسنده این سرمقاله در ادامه نوشت: مساله ای مورد تأکید است این است که داعش در اعلام مرگ رهبرش از طریق شاخه های رسانه ای زیادش تردیدی نمی کند همانطور که در هر بار که یکی از فرماندهان ارشدش مانند «ابو محمد العدنانی» سخنگوی این گروه یا « ابو عمر الشیشانی»کشته می شود آن را اعلام می کند.داعش میراث ایدئولوژیک گروه القاعده را در پیش گرفته است و هرگز اخبار مرگ رهبرانش را به دلیل التزامش به احکام شریعت اسلامی که چنین چیزی را حتمی کرده آن هم به دلیل امور مربوط به ارث، خانواده و آینده همسران، مخفی نمی کند.به همین دلیل اخبار مرگ یا کشته شدن که توسط خود این گروه که مرتبط با رهبران یا عناصرش منتشر نمی شود، موضع شک و تردید است.

ابوبکر البغدادی ویترین رهبران دسته جمعی است که در خفا زندکی می کنند و امور نظامی و اداری را به واسطه هرم مشخص به لحاظ تعداد اداره می کنند. ما بر این باور نیستیم که مرگش یا ترورش بر این هرم به طور کامل تأثیر بگذارد همانطور که پس از ترور یا کشته شدن فرماندهان نظامی یا رسانه ای این گروه در گذشته نزدیک رخ داده است.

ابوبکر البغدادی کشته می شود یا بالاخره روزی از این دنیا در شرایط طبیعی می رود لیکن مرگش یا کشته شدنش در این شرایطی که داعش بدترین روزهایش را سپری می کند به طوری که بیشتر اراضی تحت اشغالش را از دست داده است به ویژه در شهر موصل بزرگترین و مهم ترین پایگاهش در عراق، ضربه بسیار مهلکی بر پیکره این گروه ترویستی چه به لحاظ نظامی،چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ سیاسی است.

۱۳۹۶/۳/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...