نسخه چاپی

روز جهانی قدس نشانه‌ای است تا راه تمیز حق از باطل گم نشود

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس تصریح كرد: روز جهانی قدس، برای ما نشانه‌ای است تا راه تمیز حق از باطل گم نشود و تلنگری است برای وجدان‌های جهانی تا از آرمان قدس غافل نشوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس تصریح کرد: روز جهانی قدس، برای ما نشانه‌ای است تا راه تمیز حق از باطل گم نشود و تلنگری است برای وجدان‌های جهانی تا از آرمان قدس غافل نشوند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: روز قدس دیگری از راه می‌رسد، در حالی که خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری در آتش تفرقه و تروریسم می‌سوزد. جهان اسلام چندپاره‌تر از هر زمان دیگر، به درگیری‌های داخلی مشغول است و کوچک‌ترین اراده‌ای برای پیگیری بازپس‌گیری اراضی اشغالی از سوی سران وابسته کشورهای اسلامی به چشم نمی‌خورد. قدرت‌گیری دولت جدید در ایالات متحده و هم‌پیمانی آمریکایی-وهابی نیز، حاکمان خودکامه منطقه را به هوس انداخته تا نقشه‌های جاه‌طلبانه خود را بیشتر از پیش پی بگیرند، تا آنجا که در سکوت و سازش خیانت‌بار دولت‌های عربی، امروز اسرائیل، این «مغز و مادر تروریسم»، سخن از آپارتایدی جدید در قلب خاورمیانه به میان می‌آورد.

همچنین در این بیانیه اظهار شد: رسالت و آرمان فلسطین اما خاموش نشده است، چرا که آرمان احیای ارزش‌های اسلامی، قطع آمال ابرقدرت‌ها، عدالت‌خواهی و بازگشت به سرزمین زنده است و در نبود چشم‌اندازی برای پایان مسئله فلسطین، حفاظت و نگهداری از این آرمان بیش از پیش اهمیت می‌یابد. روز جهانی قدس، برای ما نشانه‌ای است تا راه تمیز حق از باطل گم نشود و تلنگری است برای وجدان‌های جهانی تا از آرمان قدس غافل نشوند.

در این بیانیه خاطر نشان شد: از این رو است که ضمن تأکید بر اهمیت حضور در همایش عظیم روز جهانی قدس برای انعکاس صدای تظلم‌خواهی مردم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر، باید گامی بلندتر و جدی‌تر از این آیین وحدت‌بخش سالیانه برداشت؛ باید آموخت و آموزاند و آگاهی‌ جهانی را نسبت به اشغالگری اراضی فلسطین و جنایات رژیم متجاوز اسرائیل افزایش داد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: باید برای همگرایی و مقابله با سیاست‌های تفرقه‌آمیز استکبار کوشید و صدای یک میلیارد و اندی مسلمان را برای انعکاس فریاد فلسطین یکپارچه کرد و باید کوشید تا مسئله فلسطین، این زخم کهنه شصت‌ساله، برای همیشه و همیشه مسئله اول و اولویت غیرقابل مذاکره جهان اسلام باقی بماند، که «تنها راه ‌ریشه‌کن ‌کردن‌ این‌ غده‌ سرطانی‌ خطرناک‌، مقاومت ‌و مبارزه ‌است‌».

۱۳۹۶/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...