نسخه چاپی

اسرائیل بطور مستقیم به شورشیان سوری كمك می‌كند

روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل از كمك‌های مستقیم رژیم صهیونیستی به شورشیان سوری و تقویت آنها در برابر نیروهای متخاصم با این رژیم خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل از کمک های مستقیم رژیم صهیونیستی به شورشیان سوری و تقویت آنها در برابر نیروهای متخاصم با این رژیم خبر داد.



این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت: به گفته شورشیان، اسرائیل به طور دائم در حال تأمین مالی شورشیان سوری در نزدیکی مرزهایش در بلندی های جولان است و همچنین کمک های پزشکی و امدادی در اختیار آنها قرار می دهد و یکی از گروه های شورشی سوری در هر ماه پنج هزار دلار دریافت می کند.



روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه با استناد به مصاحبه هایی با چندین تن از سران شورشی و سه مقام آشنا به سیاست های اعلام نشده اسرائیل، گزارش داد، اسرائیل در حال کمک کردن به نیروهایی است که با رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و هم پیمانان ایرانی، لبنانی و روس آن مخالف هستند و این اقدام در تلاش برای کمک به ایجاد یک منطقه حائل در مرز اسرائیل با نیروهای دوست با تل آویو انجام می شود.



اسرائیل در سال دو هزار و شانزده یک واحد نظامی ویژه را برای نظارت و هماهنگ کردن روند انتقال این کمک ها ایجاد کرد که به این گروه ها برای پرداخت حقوق و خرید تسلیحات و مهمات کمک می کند.



بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این «تعامل مخفی» با هدف تقویت گروه های شورشی سوری ضد نیروهای متخاصم با اسرائیل به ویژه گروه حزب الله لبنان -که نیروی نیابتی ایران محسوب می شود- و همچنین واحدهای مختلف ایرانی که به نیابت از اسد در سوریه می جنگند، انجام می شود.



به گفته ایهود یعاری، روزنامه نگار و تحلیل گر اسرائیلی، اسرائیل این عملیات در بلندی های جولان را سیاست « همجواری خوب» نامیده است. او همچنین گفت این عملیات در زمان تصدی موشه یعلون، وزیر دفاع (جنگ) سابق اسرائیل، آغاز شد.



در این گزارش به نقل از یک فرد ناشناس آمده است که «موضوع منافع مطرح است.»



معتصم الجولانی، سخنگوی گروه شورشی فرسان الجولان در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت:‌ «اسرائیل همانند یک قهرمان طرف ما را گرفته است.» او همچنین گفت:‌ «ما بدون کمک های اسرائیل دوام نمی آوردیم.»



ابو صهیب، فرماندهی با نام مستعار که هدایت این گروه را بر عهده دارد، به وال استریت ژورنال گفت که تقریبا پنج هزار دلار در ماه از اسرائیل دریافت می کند.



بر اساس این گزارش، این گروه در سال دو هزار و سیزده، پس از حمله به نیروهای رژیم سوریه، با اسرائیل تماس برقرار کرد و خواستار کمک اسرائیل برای درمان نیروهای مصدوم خود شد. این گروه اعلام کرد این یک نقطه عطف بود، زیرا اسرائیل سپس شروع به ارسال کمک های مالی و دیگر کمک ها به دیگر گروه ها کرد.



یک جنگجوی عضو یکی دیگر از گروه های شورشی در جولان موسوم به تیپ اسود الرحمن، گفت:‌ «بیشتر افراد خواهان همکاری با اسرائیل هستند.»



بر اساس این گزارش شورشیان در گفتگو با وال استریت ژورنال گفتند، گروه فرسان الجولان تقریبا چهارصد جنگجو در استان قنیطره در بلندی های جولان در سوریه دارد و با دست کم چهار گروه شورشی دیگری هم پیمان است که از اسرائیل کمک دریافت می کنند. آنها افزودند، هشتصد جنگجوی شورشی در چندین روستا و همچنین حدود چند هزار غیر نظامی ساکن این منطقه از اسرائیل کمک می گیرند.

۱۳۹۶/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...