نسخه چاپی

دولت پاكستان باجدیت بیشتری از مرزهای مشترك با ایران حراست كند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم كه ارتش و دولت پاكستان با جدیت بیشتری از مرزهای مشترك با ایران حراست كنند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس پاکستان، سردار ایاز صادق اظهار داشت: به دلیل اینکه پس از وقوع حادثه تروریستی در تهران این موضوع را در مجلس پاکستان مطرح کردید از شما متشکرم، البته روابط برادرانه ایران و پاکستان چنین اقدامی را نیز اقتضاء می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد روابط بانکی بین دو کشوربه سهولت کار تجار ایرانی و پاکستانی کمک می‌کند. توافق‌هایی نیز در این زمینه انجام شده ولی هنوز اجرایی نشده که امیدوارم هر چه زودتر موانع اجرای آن حل شود.

وی افزود: در مورد کاهش عوارض گمرکی اقداماتی انجام شده ولی محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت حراست دولت و ارتش پاکستان از مرزهای خود و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و اشرار به ایران، گفت: همانطور که بارها گفته شده، انتظار ما این است که ارتش و دولت پاکستان با جدیت بیشتری از مرزهای مشترک با ایران حراست کنند.

بر اساس این گزارش، سردار ایاز صادق رئیس مجلس پاکستان اظهار داشت: من از شنیدن خبر وقوع حادثه تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی بسیار ناراحت شدم و در فاصله کوتاهی به نمایندگی از مجلس پاکستان با شما به صورت تلفنی صحبت کردم زیرا این حادثه باید محکوم شود.

رئیس مجلس پاکستان بیان کرد: موضوع حادثه تروریستی در تهران را در مجلس پاکستان بلافاصله پس از قرائت قرآن در مجلس مطرح کردم و از نمایندگان خواستم تا برای شهدای این حادثه دعا کنند.

وی افزود: در خصوص اجرایی شدن توافقات بانکی با ایران با وزیر و رئیس کمیسیون مربوطه نامه‌نگاری خواهم کرد و علاه بر آن پیگیر اجرایی شدن توافقات خواهم شد تا به شما ثابت کنیم در پاکستان یک برادر دارید.

رئیس مجلس پاکستان گفت: از شما دعوت می‌کنم تا در اجلاسی که با پیگیری‌های پاکستان، با حضور چین، ترکیه، روسیه و افغانستان قرار است برگزار شود، ایران نیز حضور داشته باشد تا در خصوص مسائل امنیت قضایی، امنیت انرژی و مبارز با تروریسم صحبت‌هایی انجام شود.

۱۳۹۶/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...