نسخه چاپی

گروسی در گفتگو با نما مطرح كرد:

ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در سایه تولید مسكن/ مشكلات مسكن ربطی به تحریم ها ندارد

عکس خبري -ايجاد اشتغال و رونق اقتصاد در سايه توليد مسكن/ مشكلات مسكن ربطي به تحريم ها ندارد

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با تأكید بر این مطلب كه از آنجایی كه معتقدم نباید همه مشكلات و مسائل كشور را به تحریم ها ربط داد، اذعان داشت: گره زدن مشكلات مسكن به تحریم ها اشتباهی فاحش است چرا كه تمام مواد مورد نیاز ساخت و ساز مسكن در داخل كشور تولید می شود و ربطی به تحریم ها ندارد.

حسین گروسی، نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به افزایش 11% اجاره بهاء مسکن در تهران، گفت: انبوه سازان به دلیل رکودی که بر کشور و اثراتی که بر مسکن گذاشته است به دنبال این هستند تا مسکن های ساخته شده خود را بفروش برسانند تا بتوانند قسط ها و چک های عقب افتاده خود را وصول کنند.
وی ادامه داد: تمایل فروش صاحبان مسکن بجای اجاره دادن خانه ها باعث شده تا قیمت اجاره بهاء در کشور و بخصوص در تهران افزایش پیدا کند.
گروسی همچنین در خصوص رکود خرید و فروش در بازار مسکن، گفت: امروزه جمعیت جوان ما به سمت پیری در حرکت است که این خود دلیلی دیگری برای عدم فروش مسکن و رکود فزاینده بر این حوزه به شمار می رود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم اضافه کرد: عدم در نظر گرفتن تسهیلات برای بخش مسکن از سوی دولت و رکود فزاینده حاکم بر جامعه از دیگر دلایل رکود مسکن و بالار فتن اجاره بهاء محسوب می شود.
گروسی در جهت رونق گرفتن بخش مسکن ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: عدم رونق بخش مسکن باعث شده تا بر روی اشتغال نیز تأ ثیر منفی بگذارد و اگر این بخش از رکود خارج شود قطعا در فضای کسب و کار شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود.
نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رونق گرفتن ساخت و ساز مسکن قطعا هفتصد تا هشتصد شغل مستقیم و غیر مستقیم در کشور فعال خواهد شد چراکه کارخانجات سرامیک، کاشی، چوب، ورق های آلمینیوم و .... مستقیم و غیر مستقیم با صنعت ساخت و ساز در ارتباط هستند بنابراین لازم است تا دولت تمهیداتی در این زمینه نظر گیرد تا در این بخش تحولات عمیقی در کشور شاهد باشیم. هنوز وعده های انتخاباتی روحانی در کشور عملیاتی نشده است و امیدواریم که وعده های رئیس جمهور در دولت دوازدهم در کشور عملیاتی شود.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس نهم تصریح کرد: از آنجایی که صنعت ساخت و ساز مسکن که یکی از صنایع استراتژیک کشور به شمار می رود اگر در کشور رونق یابد بر دیگر حوزه های صنعت نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اذعان کرد: دولت دوازدهم باید از افرادی برای تصدی پست های وزارت خانه بهره مند شود تا بتوانند وعده های روحانی را جامعه عمل بپوشاند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به تحریم های جدید سنای آمریکا آیا فکر می کنید قول ها و وعده های روحانی بخصوص در بحث مسکن عملیاتی خواهد شد یا خیر، گفت: اگر در میان دولتمردان اراده قوی وجود داشته باشد وعده های روحانی را باید تحققق یافته بدانیم.
گروسی در خاتمه با تأکید بر این مطلب که از آنجایی که معتقدم نباید همه مشکلات و مسائل کشور را به تحریم ها ربط داد، اذعان داشت: گره زدن مشکلات مسکن به تحریم ها اشتباهی فاحش است چرا که تمام مواد مورد نیاز ساخت و ساز مسکن در داخل کشور تولید می شود و ربطی به تحریم ها ندارد.

۱۳۹۶/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...