نسخه چاپی

امارات قطر را تهدید كرد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت اگر مهلت قطر برای قبول شروط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر به پایان برسد و وقطر این شروط را نپذیرد "سر و صدای زیادی نخواهد شد بلكه فشارهای اقتصادی به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت".

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت اگر مهلت قطر برای قبول شروط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر به پایان برسد و وقطر این شروط را نپذیرد "سر و صدای زیادی نخواهد شد بلکه فشارهای اقتصادی به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت".

"أنور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات در گفتگو با شبکه خبری CNN به این مطلب اشاره و اعلام کرد که در صورت رد لیست شروط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از سوی قطر گام بعدی این کشورها افزایش فشارهای اقتصادی بر قطر خواهد بود.

قطر تا کنون به شروطی که عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر برای عادی‌سازی روابط قرارداده‌اند، پاسخ رسمی نداده است اما قرار است وزیر خارجه قطر امروز 12 تیرماه، به کویت سفر کند و پاسخ امیر قطر را به صورت رسمی به امیر کویت که نقش میانجی را ایفا می‌کند، بدهد.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه پیش‌بینی کرد که رویارویی کشورهای 4 گانه با قطر تا چند ماه آینده ادامه داشته باشد.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا در هر گونه توافق احتمالی با قطر درباره حمایت مالی و سیاسی از تروریسم نقش ایفا خواهند کرد.

انور قرقاش تصریح کرد: در آینده ناظران درباره عدم وصول پول های قطری به دست تروریست‌ها و همچنین درباره انجام اقدامات قانونی لازم علیه افرادی که در لیست تروریسم قرار دارند و در قطر زندگی می‌کنند اطمینان حاصل خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: ناظران بین‌المللی همچنین درباره عدم تحریک تروریسم و تندروی از سوی شبکه الجزیره و عدم ارسال هرگونه کمک از سوی قطر برای گروه‌های تروریستی تحقیق خواهند کرد.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در پی تنش با قطر کلیه روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با آن را بستند. آنها همچنین عبور هواپیماها از فراز آسمان خود به مقصد قطر و بالعکس را ممنوع اعلام کردند.

عربستان و همپیمانان آن 13 شرط را برای از سر گیری روابط با قطر تعیین کرده‌اند و به قطر 10 روز مهلت داده‌اند تا آنها را بپذیرد. قطر به این شروط پاسخ نداد و آنها این مهلت را تا 2 روز دیگر تمدید کردند.

قرار است امروز وزیر خارجه قطر به کویت سفر کند و پاسخ امیر این کشور را به امیر کویت که نقش میانجی بین عربستان و قطر را ایفا می‌کند ارائه دهد.

قطر قبل از این گفته بود که شرط ها و خواسته های عربستان سعودی و هم پیمانانش را نمی پذیرد.

۱۳۹۶/۴/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...