نسخه چاپی

اظهارات پوتین پس از دیدار با ترامپ

به گزارش نما- ایرنا نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار طولانی روز جمعه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در هامبورگ ، گفت که با او درباره مسائل اوکراین ، سوریه ، مبارزه با تروریسم و همچنین امنیت سایبری گفت وگو کرده است.

پوتین پس از پایان دیدار دو ساعته با ترامپ و در آغاز دیدار دوجانبه با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، افزود: گفت وگویی بسیار طولانی با رئیس جمهوری آمریکا داشتم و مسائل مختلفی مانند اوکراین ، سوریه و سایر مشکلات و برخی مسائل دوجانبه مطرح شد.
پوتین افزود: ما بار دیگر به موضوع های مبارزه تروریسم و امنیت سایبری نیز بازگشتیم و درباره این مسائل نیز گفت و گو کردیم.
دیدار روز جمعه اولین دیدار رو در روی رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا بود و با توجه به مطالب مطرح شده در ماههای گذشته در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ، این دیدار مورد توجه خاص رسانه ها قرار گرفت. سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا نیز در دیدار روز جمعه روسای جمهوری دو کشور حضور داشتند.
همچنین برخی رسانه ها به نقل از مقام های آمریکایی از توافق آمریکا و روسیه در مورد آتش بس در سوریه خبر داده اند و به گزارش رویترز، انتظار می رود که تیلرسون در هامبورگ اطلاعات بیشتری در این خصوص اعلام کند.
ترامپ در آغاز نشست رسمی دوجانبه با پوتین به خبرنگاران گفت: من و پوتین درباره مسائل مختلفی (در گذشته) بحث کرده ایم و گفت وگوهای خوبی داشتیم و امروز هم مذاکره می کنیم و این ادامه خواهد یافت .
ترامپ با بیان اینکه 'نگاه ما به اتفاقات بسیار مثبت برای روسیه و آمریکا و همه طرف های ذینفع است' ، خطاب به روسیه گفت: بودن با شما مایه افتخار است.
نشست سال جاری گروه 20 که شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپاست، با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است. نشست هامبورگ احتمالا یکی از پر اختلاف ترین اجلاس های این گروه خواهد بود که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی خواهد بود.

۱۳۹۶/۴/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...