نسخه چاپی

خادم: خطر تعلیق كشتی نگران كننده است

خادم با بیان این كه دست كشتی برای المپیك ۲۰۲۰ توكیو خالی نخواهد بود، گفت: شرایط به گونه ای پیش می رود كه تیم های ملی آزاد و فرنگی تا زمان آغاز المپیك، ظرفیت تشكیل سه تیم ملی را خواهند داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رسول خادم درباره ارزیابی خود از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی اظهار کرد: فرآیند انتخابی تیم های ملی کشتی جای خودش را در کشتی کشور پیدا کرده و بعد از چندین سال زحمت برای نهادینه کردن ساختار انتخابی تیم ملی اکنون نقطه امیدی برای همه جوانان و سایر کشتی گیران عنوان دار به وجود آمده تا از این فرصت برابر استفاده کنند و فراز و نشیب هایی که در چند سال گذشته به دلایل مختلف وجود داشت امسال در شرایط بهتری بود و فرآیند انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به شکلی خوب برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه رقابت های سنگین و حساسی را در مسابقات انتخابی شاهد بودیم اظهار داشت: حساسیت و هیجان کشتی ها به گونه ای بود که شاید تا سالها در ذهن و خاطره مردم خواهد ماند و از سوی دیگر جمعی از قهرمانان با تجربه نیز نتوانستند در این پیکارها نتیجه برتر را کسب کنند اما از همه آنها تشکر می کنم که به مردم و جوانان احترام گذاشتند و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردند.


عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی ادامه داد: برخی از کشتی گیران عنوان دار علیرغم مصدومیت و ناآمادگی هایی که آنها را به شرایط مطلوب نمی رساند در مسابقات حضور یافتند و در عین حال حضور کشتی گیران جوان و با استعداد نیز برای کشتی کشور امیدوار کننده بود به طوری که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دست ما در کشتی آزاد و فرهنگی خالی نخواهد بود مشروط بر اینکه سعی کنیم کشتی گیران توانمند را حفظ و لحظه ای از آنها غفلت نکنیم و تلاش کنیم که این نفرات در کنار کشتی گیران با تجربه پا به پا حرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرایط اکنون در کشتی ما به گونه ای پیش می رود که فکر می کنم تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرایط تشکیل سه تیم ملی را داشته باشیم.


دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با اشاره به اینکه وضعیت کشتی گیران مصدوم و غایب در مرحله نهایی انتخابی را شورای فنی تیم های ملی مشخص می کند در خصوص شکست برخی کشتی گیران عنوان دار، گفت: همیشه قرار نیست نتیجه ای که کادر فنی انتظار دارد رقم خورد و به همین دلیل انتخاب ملی پوشان کار سختی خواهد بود.


خادم بیان داشت: از کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی تقاضا دارم که مطابق فرآیند انتخابی تیم ملی ضمن توجه به سوابق و عملکرد ملی پوشان در رقابت های بین المللی که برای کادر فنی از اهمیت زیادی برخوردار است، اصل انتخابی تیم ملی را فراموش نکنند و در عین حال کادر فنی می توانند با نتایجشان پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامه اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر اصلاح اساسنامه فدراسیون تصریح کرد: خطر تعلیق جدی و نگران کننده است و فرصت ما نیز برای اصلاح اساسنامه محدود است و امیدوارم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.


خادم افزود: فرایند انتخابی تیم های ملی کشتی جای خودش را در کشتی کشور پیدا کرده و بعد از چندین سال زحمت برای نهادینه کردن ساختار انتخابی تیم ملی اکنون نقطه امیدی برای همه جوانان و سایر کشتی گیران عنوان دار به وجود آمده تا از این فرصت برابر استفاده کنند و فراز و نشیب هایی که در چند سال گذشته به دلایل مختلف وجود داشت به حمدالله امسال در شرایط بهتری فرایند انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.


وی با اشاره به این که رقابت های سنگین و حساسی را در مسابقات انتخابی شاهد بودیم، اظهار داشت: حساسیت و هیجان کشتی ها به گونه ای بود که شاید تا سالها در ذهن و خاطره مردم خواهد ماند و از سوی دیگر جمعی از قهرمانان با تجربه نیز نتوانستند در این پیکارها نتیجه برتر را کسب کنند اما از همه آنها تشکر می کنم که به مردم و جوانان احترام گذاشتند و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، ادامه داد: برخی از کشتی گیران عنوان دار علیرغم مصدومیت و ناآمادگی هایی که آنها را به شرایط مطلوب نمی رساند در مسابقات حضور یافتند و در عین حال حضور کشتی گیران جوان و با استعداد نیز برای کشتی کشور امیدوار کننده بود به طوری که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دست ما در کشتی آزاد و فرهنگی خالی نخواهد بود مشروط بر اینکه سعی کنیم کشتی گیران توانمند را حفظ و لحظه ای از آنها غفلت نکنیم و تلاش کنیم که در کنار کشتی گیران با تجربه پا به پا حرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرایط اکنون در کشتی ما به گونه ای پیش می رود که فکر می کنم تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرایط تشکیل سه تیم ملی را داشته باشیم.

دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با اشاره به اینکه وضعیت کشتی گیران مصدوم و غایب در مرحله نهایی انتخابی را شورای فنی تیم های ملی مشخص می کند در خصوص شکست برخی کشتی گیران عنوان دار، گفت: همیشه قرار نیست نتیجه ای که کادر فنی انتظار دارد رقم بخورد و به همین دلیل انتخاب ملی پوشان کار سختی خواهد بود.

خادم تصریح کرد: از کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی تقاضا دارم که مطابق فرآیند انتخابی تیم ملی ضمن توجه به سوابق و عملکرد ملی پوشان در رقابت های بین المللی که برای کادر فنی از اهمیت زیادی برخوردار است، اصل انتخابی تیم ملی را فراموش نکنند و در عین حال کادر فنی می توانند با نتایجشان پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامه اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر ضرورت اصلاح اساسنامه فدراسیون تصریح کرد: خطر تعلیق جدی و نگران کننده است و فرصت ما نیز برای اصلاح اساسنامه محدود است و امیدوارم که بتوانیم این کار را هر چه زودتر انجام دهیم.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...