نسخه چاپی

جبران كمبود معلم با تعیین ساعت غیرموظف

معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران با بیان اینكه تهران 56561 معلم دارد، گفت: 600 دبیر زن كه بهمن 95 از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند از اول مهرماه امسال كار خود را در مدارس آغاز خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این معاونت برای سال تحصیلی 97ـ96 اظهار داشت: آموزش و پرورش هر سال تابستان با مقوله خروج نیرو در اثر بازنشستگی و نقل و انتقالات روبه‌رو است که توازن نیروی انسانی را به‌هم می‌ریزد.

وی افزود: 4000 نفر از نیروهای شهر تهران تا اول مهرماه به سن بازنشستگی می‌رسند و 400 نفر هم تاکنون تقاضای خروج از شهر تهران را داشته‌اند.

حدادی اضافه کرد: در برابر این آمار خروج، 160 آموزگار از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و 35 آموزگار مدارس عادی و 48 آموزگار مدارس استثنایی از طریق آزمون استخدامی به آموزش و پرورش شهر تهران جذب خواهند شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران به استخدام دبیران اشاره کرد و گفت: 580 معلم در رشته‌های مختلف از طریق آزمون استخدام خواهند شد و 600 دبیر زن که بهمن 95 از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند از اول مهرماه امسال کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: مجموع خروجی‌های نیروی انسانی شهر تهران در بخش آموزگاران 1269 نفر خواهد بود و شهر تهران در این زمینه با کمبود آموزگار روبه‌روست.

حدادی تصریح کرد: البته این قول را می‌دهیم که در آغاز سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه راهکارهای متعددی برای جبران کمبود آموزگار پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: یکی از این راه‌ها استفاده از مربیان پیش‌دبستانی با مجوز مجلس و دیگری استفاده از نیروهای شاغل در دوره‌های دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: کمبود معلم در بخش دبیران با تعیین ساعت غیرموظف طبق توافق با وزارتخانه جبران می‌شود.

حدادی اضافه کرد: نسبت دبیران مرد به دبیران زن در تهران متوازن نیست و تعداد دبیران زن بیشتری در تهران به کار مشغول هستند و تا زمانی که بازنشستگی نیروها یکسان نشود، این مشکل حل نخواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مجموع معلمان موظف رسمی و پیمانی شهر تهران 56 هزار و 561 نفر تا به امروز است.

۱۳۹۶/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...