نسخه چاپی

۱ میلیون بیكار در فصل بهار شاغل شدند

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز آمار ایران گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۶، یك میلیون نفر به جمعیت شاغلین كشور افزوده شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی رضا زاهدیان در خصوص افزایش جمعیت شاغلین کشور در سه ماهه نخست سال تصریح کرد: این افزایش آماری به دلیل افزایش تعداد شاغلین فصلی در فصل بهار بوده است.

وی افزود: یعنی مشاغلی مانند کشاورزی، فعالیت‌های ساختمانی و ... که در فصل‌های سرد سال امکان ادامه فعالیت نداشتند و خود به خود از آمار جمعیت شاغلین کشور، حذف شده بودند با شروع فصل بهار بار دیگر به این آمار اضافه می‌شوند که همین موضوع باعث افزایش تعداد جمعیت شاغل کشور طی سه ماه نخست سال شده است.

وی خاطر نشان کرد: شبهه پیش آمده از اشتباه در مقایسه رکود بالای نیروی کار در یک فصل با فصلی دیگر از سال است لذا برای داشتن یک مقایسه آماری درست باید حتما منتظر نتایج چهار فصل این آمار بود.

زاهدیان افزود: برای مثال در بهار 96 نسبت به بهار 95 جمعیت شاغلین کشور 703 هزار نفر افزایش داشته است که این آمار درست و قابل استنادی به عنوان میزان افزایش جمعیت شاغل فعلی است.

وی گفت: از این 703 هزار نفر، 44 هزار نفر در بخش کشاورزی، 139 هزار نفر در صنعت، 96 هزار نفر در ساختمان و 420 هزار نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار شده اند.

معاون طرح‌های آماری و آمار‌های ثبتی مرکز آمار ایران تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهند که از نیمه دوم سال 93 بازار کار کشور در حال خروج از رکود بدره و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی نیز در حال افزایش است.

۱۳۹۶/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...