نسخه چاپی

رئیس جمهوری برزیل در آستانه محاكمه

به گزارش نما - ایرنا نوشت: پایگاه اینترنتی بلومبرگ با اشاره به احتمال محاکمه میشل تمر رئیس جمهوری برزیل در آینده ای نزدیک به اتهام فساد مالی، گزینه هایی را مطرح کرد که ممکن است بزودی جایگزین وی در سمت ریاست جمهوری شوند.

این تارنمای اقتصادی آمریکایی دیروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: میشل تمر رئیس جمهوری برزیل حضوری کم رنگ در اجلاس گروه 20 در هامبورگ آلمان داشت و به جای وی حضور وزیر دارایی این کشور پررنگ بود.

بلومبرگ در ادامه گزارشی خود افزود: این حضور کم رنگ و کوتاه در نتیجه تصمیم دقایق آخر وی برای شرکت در این نشست به جای رسیدگی به بحران سیاسی در این کشور بود. تمر در میان آخرین مقامات بود که برای شرکت در نشست گروه 20 وارد هامبورگ شد و جزو اولین مقاماتی بود که این شهر را ترک کرد. در 36 ساعت حضور وی در هامبورگ توجه اندکی را به خود جلب کرد.

بر عکس انریکه میرلس وزیر دارایی برزیل سه روز در شهر هامبورگ حضور یافت و به جامعه جهانی اطمینان داد که اوضاع سیاسی این کشور هر شرایطی داشته باشد، اوضاع اقتصادی برزیل در امنیت کامل است.

سناتور ژوزه آگریپینو مایا از حزب دموکرات های هم پیمان دولت گفت: وزیر دارایی برزیل یک تضمین کننده ثبات اقتصادی این کشور است. اگر اوضاع سیاسی شرایطی نامساعدی دارد، اوضاع اقتصادی برزیل در مسیر درستی قرار دارد.

این سفر کوتاه و سریع تمر به شهر هامبورگ بازتاب شرایط بی ثبات جایگاه وی به دنبال مطرح شدن اتهامات فساد مالی است. تمر هم اکنون با اتهامات مربوط به فساد مالی روبرو است و احتمال دارد به همین دلیل در آینده ای نزدیک محاکمه شود. به همین دلیل سرنوشت میشل تمر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

همزمان با اینکه هم پیمانان سابق تمر در حال فاصله گرفتن از وی هستند، گمانه زنی هایی در مورد افرادی که ممکن است در آینده نزدیک جایگاه ریاست جمهوری را به دست بیاورند، مطرح شده است.

از جمله افرادی که در این گمانه زنی ها مطرح بوده، 'رودریگو مایا' رئیس مجلس نمایندگان برزیل است.
' آندره پرفیتو' یک تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: مشکل فعلی برزیل اقتصادی نیست بلکه سیاسی است. رودریگو مایا یک گزینه مد نظر کنگره برای ریاست جمهوری آتی این کشور است.
سناتور تاسو ژریساتی (Tasso Jereissati) از حزب سوسیال دموکرات هم پیمان دولت برزیل در همین باره گفت: رودریگو مایا از توانایی برای بازگرداندن ثبات به کشور برخوردار است.

رئیس مجلس نمایندگان برزیل اخیرا در توییتی نوشت: ما به آرامش و عقلانیت زیاد در این مقطع زمانی نیاز داریم. به جای بدتر کردن اوضاع، لازم است به برزیل برای برون رفت از این بحران کمک کنیم.
یک هم پیمان نزدیک رئیس مجلس نمایندگان برزیل، که خواست نامش فاش نشود، به بلومبرگ گفت، این پیام رودریگو مایا می تواند نشانه ای از آماده شدن وی برای سناریوی پس از میشل تمر باشد.

وزیر دارایی برزیل در حاشیه نشست گروه 20 در هامبورگ وفاداری خود را به میشل تمر ابراز داشت و قول داد سیاست های اقتصادی دولت تداوم داشته باشد. وی گفت: تیم اقتصادی در برزیل حاضر و آماده است و به فعالیتش ادامه خواهد داد. شما (دولتهای حاضر در نشست) می توانید به سرمایه گذاری در برزیل ادامه دهید. این کشور همچنان به مسیر رشدش ادامه خواهد داد.

۱۳۹۶/۴/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...