نسخه چاپی

بازیگر زن: سینما جایی برای فك و فامیل تهیه‌كنندگان شده است

به گزارش نما- میزان نوشت: زهره حمیدی گفت: الان تهیه‌کننده آزاد وارد یک اثر می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند و بابت این سرمایه همسرش، خواهر همسرش و دخترش را وارد کار می‌کند و برای پر کردن نقش‌ها از برخی بازیگران استفاده می‌کنند تا کار وجهه هنری هم داشته باشد.

زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص فعالیت‌های خود در سال جاری گفت: فعلاً که هیچ کاری نه از سینما و نه از تلویزیون به من پیشنهاد نمی‌شود. این روزها فقط برای حضور در خیریه‌ها از ما دعوت می‌شود اما دیگر خبری از بازیگری نیست.

او در همین راستا ادامه داد: تولیدات هست و اتفاقاً کارهایی در سینما تولید می‌شوند اما انگار من و امثال من نباید در هیچکدام از آنها باشیم و هیچ پیشنهاد قابل تاملی از سال گذشته به من نشده است. پیش‌تر از این هفته‌ای دو فیلمنامه برای بازی دریافت می‌کردم اما طی سه سال گذشته شاید سالی سه فیلمنامه هم به من نرسیده است.

بازیگر سریال «شوق پرواز» در خصوص تحمیل اینگونه کم‌کاری تصریح کرد: کار هست و بازیگران هم در آنها حضور دارند اما به تازگی تهیه‌کنندگان به دنبال بازیگران بی‌سابقه و ارزان می‌روند تا کار را ارزان جمع کنند و پیش ما نمی‌آیند زیرا شاید برای بازی در نقشی اندک مطالبه‌ای داشته باشیم و آنها می‌خواهند همان هزینه را هم برای فیلمشان نکنند.

او درباره انتظار مردم برای حضور بازیگران باتجربه تاکید کرد: این روزها مردم وقتی مرا در خیابان می‌بینند مدام جویا می‌شوند که چرا دیگر کار نمی‌کنید و من واقعیتش جوابی ندارم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که یک تعدادی با باندبازی کار می‌کنند و برخلاف ما که سالهاست بیکاریم بعضی این روزها پرکار شده‌اند.

بازیگر فیلم «شاباش» از وضعیت سخت امرار معاش برای بازیگران پیشکسوت گفت و افزود: باید بگویم که این روزها را به سختی می‌گذرانم. خوشبختانه من خانه‌ای دارم و نمی‌خواهم اجاره خانه دهم ولی برخی دوستان همین را هم ندارند. البته این را هم بگویم که با توجه به وضعیت درآمد سالیان اخیر توانستم خارج از تهران خانه بگیرم و این هم سختی‌های خاص خود را دارد.

او در ادامه اضافه کرد: متاسفانه بازیگران ما بعد از رسیدن به دوران بلوغ بازیگری یعنی دقیقاً زمانی که می‌توانند بهترین نقش‌ها را ارائه دهند کنار گذاشته می‌شوند. بسیاری از این عزیزان گوشه‌گیر، خانه نشین و افسرده می‌شوند و بسیاری هم در تنهایی می‌میرند. در سینما به جای اینکه بر اساس ضوابط و تجربه انتخاب بازیگر صورت گیرد براساس معیارهای غیر حرفه‌ای بازیگران انتخاب می‌شوند. غیر از مسائل مالی، بازیگری برای هر بازیگر مثل نفس کشیدن لازم است. ما نمی‌توانیم برای نقش التماس کسی را بکنیم و آنها که باید ما را ببیند اگر دلشان بخواهد قطعاً خواهند دید.

حمیدی با اشاره به ورود سرمایه‌داران به سینما خاطرنشان کرد: در حال حاضر تهیه‌کننده آزاد وارد یک اثر می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند و بابت این سرمایه همسرش، خواهر همسرش و دخترش را وارد کار می‌کند و برای پر کردن نقش‌ها از برخی بازیگران استفاده می‌کنند تا کار وجهه هنری هم داشته باشد. سینما جایی برای فک و فامیل تهیه‌کنندگان سینما شده است. خب با این وضعیت چه انتظاری می‌رود که بازیگرانی مثل من روزگار خوبی را سپری کنند.

۱۳۹۶/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...