نسخه چاپی

لزوم كاهش فاصله ایستگاه‌های مترو

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اشاره به تعداد ایستگاه‌های مترو در هر خط تصریح كرد: در شرایطی كه با كمبود اعتبار مواجه هستیم هر ایستگاه مترو در هر خط با فاصله ۴ تا ۵ كیلومتر احداث می‌شود و اگر شعار ما كاهش آلودگی هوا است، باید فاصله ایستگاه‌ها را كاهش دهیم.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، مازیار حسینی گفت: شیوه فعالیت در مترو، بهره برداری خطوط با حداقل‌ها بوده و تمام تلاش ما این است که خطوط را به بهره برداری رسانده و پس از آن، خط را تکمیل کنیم.

وی افزود: خط ۷ مترو تهران نیز با حداقل‌ها به بهره برداری رسید و باید به این موضوع توجه شود که این بهره برداری آزمایشی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تعداد ایستگاه‌های مترو در هر خط تصریح کرد: در شرایطی که با کمبود اعتبار مواجه هستیم هر ایستگاه مترو در هر خط با فاصله ۴ تا ۵ کیلومتر احداث می‌شود و اگر شعار ما کاهش آلودگی هوا است، باید فاصله ایستگاه‌ها را کاهش دهیم.

حسینی ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو می‌تواند در کاهش آلودگی هوای شهر تهران نقش تاثیر گذاری را ایفاد کرده و مدیریت شهری نیز در این رابطه برنامه‌های ویژه‌ای را دارد.

وی در خصوص وضعیت خط ۷ مترو تهران و حواشی مطرح شده پیرامون این خط خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود بهره برداری از خط ۷ مترو تهران، بهره برداری کور بوده به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا این خط با خط یک و ۲ مترو تهران ایستگاه تبادلی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با دلایل بالا بودن سرفاصله قطار‌ها در خطوط تازه تاسیس مترو اظهارکرد: در تمام خطوط مترو، زمانی که خط به طور آزمایشی به بهره برداری می‌رسد سرفاصله قطار‌ها زیاد است و ما ابتدا با سرفاصله بالا و حجم مسافر کم خط‌ها را به بهره برداری می‌رسانیم و پس از گذشت مدت زمانی و با اضافه شدن واگن‌های جدید به خطوط، سرفاصله‌ها کاهش می‌یابد.

۱۳۹۶/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...