نسخه چاپی

انتقال نتایج مذاكرات پوتین و ترامپ در مورد سوریه به مقامات تهران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: در حالی که هفته گذشته با سفر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به تهران مذاکرات برجامی مورد بررسی قرار گرفت، روز شنبه الکساندر لاورنتیف دیگر مقام روسی به تهران آمده و قرار است در ارتباط با آخرین تحولات منطقه و بحران سوریه با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی داشته باشد.

الکساندر لاورنتیف که رئیس هیات مذاکره‌کننده روس در مذاکرات آستانه نیز است در سفر به تهران قرار است با حسین جابری‌انصاری، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در نشست آستانه و هم‌چنین با امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی رایزنی و گفت‌وگو کند.

لاورنتیف که نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه نیز است، در جریان ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های پوتین پیرامون تحولات جاری منطقه و روند گفت‌وگوهایی که میان مسکو و سایر بازیگران فعال در بحران سوریه در جریان است را منتقل خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود یکی از محورهای مهم مذاکرات بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه، موافقت اخیر رییسان جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست 20 در هامبورگ آلمان در ارتباط با گسترش مناطق آتش بس در سوریه و برخی از مسائل حاشیه‌ای مطرح شده در این ارتباط باشد.

لاورنتیف هفدهم خردادماه نیز به تهران سفر کرد و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله حسین جابری‌انصاری و شمخانی دیدار و رایزنی داشت.

مذاکرات مقامات روسی و ایرانی در حالی انجام می‌شود که طبق توافق نشسته آستانه 5 که در چهاردهم تیرماه در آستانه قزاقستان برگزار شد،‌ قرار است اجلاس آتی کارشناسی روند آستانه در تاریخ اول و دوم آگوست برابر با 10 و11 مرداد در ایران و دور ششم کنفرانس آستانه در هفته آخر آگوست 2017 برابر با هفته اول شهریور 96 در آستانه مجدد برگزار شود.

۱۳۹۶/۴/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...