نسخه چاپی

پیام تسلیت صالحی به مناسبت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی

رئیس سازمان انرژی اتمی به مناسبت درگذشت نابهنگام پروفسور مریم میرزاخانی پیام تسلیتی صادر كرد

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، علی‌اکبر صالحی به مناسبت درگذشت نابهنگام پروفسور مریم میرزاخانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

« اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إِلَیهِ راجِعون »

با دریغ و افسوس بسیار اطلاع یافتم که چهرۀ درخشان جامعۀ علمی و دانشگاهی کشور و نماد و نمایندۀ شایستۀ فرهنگ و تمدّن ایرانی - اسلامی در مجامع و محافل بین المللی، سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی، جامه از این خاکدان برگرفته و به جاودانگی پیوسته است.

آن نادرۀ دوران و فرزند برومندِ ایران، یکی از پرورش یافتگان مکتبِ علمی دانشگاه صنعتی شریف بود که بواسطۀ بهره مندی از توانمندیهای ذاتی خویش و در پرتو مجاهدتی خستگی ناپذیر، بر فلکِ سروری عروج نمود و بعنوان ریاضی دان و پژوهشگری ژرف اندیش، نشان جهانی فیلدز را به خود اختصاص داد.

اینجانب به نمایندگی از سوی خانوادۀ بزرگ و افتخارآفرینِ صنعت هسته ای کشور، درگذشتِ نابهنگام و تألم بار آن عزیز را به پیشگاه ملّت شریف ایران بویژه خانوادۀ معزّز و مکرّم ایشان و تمام دانش پژوهان و فرهیختگان ایرانی در سر تا سر جهان تسلیت عرض نموده و از درگاه یگانۀ هستی بخش برای آن بانوی بزرگوار غفران و رضوان الهی مسئلت می نمایم.

اگر چه فائق آمدن بر غمِ فقدان و هجران چنین گوهری جهان تاب و بی مثال، به سادگی امکان پذیر نخواهد بود امّا باید به حکم تقدیر ایزدی گردن نهاد و آتش سینه را به آب لطف و عنایت الهی و تسلیم مؤمنانه در برابر حکمت و مشیّت آسمانی فرو نشاند. باشد تا ذاتِ اقدس خداوندی بر بندگان خویش رحمت آورد و به فیض و کَرََمش به داغداران و دلسوختگانِ این ضایعۀ جانکاه، آرامش بخشد.

نشاید پاره کردن جامه و روی که مردم تحتِ امرِ کردگارند
ولیکن با چنین داغِ جگرسوز نمی شاید که فریادی ندارند

علی اکبر صالحی

۱۳۹۶/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...