نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش: درگذشت مریم میرزاخانی جهانی را در حیرت و اندوه فرو برد

به گزارش نما - ایلنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش درگذشت مریم میرزاخانی نابغه نامدار ریاضی جهان را تسلیت گفت.

متن پیام فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی به این شرح است:

« انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت نابغه جوان ایرانی و استاد ریاضی مرحومه مریم میرزاخانی، نه فقط ایران و ایرانیان را متألم کرد که جامعه علمی جهان را به سوگ نشاند. خبر درگذشت نخبه ریاضی ایران و جهان، بانو مرحومه مریم میرزاخانی که یک افتخار ملی بود، جهانی را در حیرت و اندوه فرو برد. بی‌شک جبران ضایعه فقدان شخصیت‌های علمی نخبه بسیار سنگین و گاه غیرممکن است.

بانو میرزاخانی، ستاره‌ای بود که ظاهراً در سپهر دنیا رو در نقاب خاک کرد اما دستاوردها، تلاش‌ها و نبوغ او تا هماره تاریخ جاودان و ماندگار خواهد بود. مریم میرزاخانی با عمر کوتاهی که داشت، جهان را از دریای نبوغش سیراب ساخت و این معنای انسان مفید و موثر بودن است که موجب شد، مثل همیشه نام ایران و ایرانی زنده نگاه داشته شود. این نادره دوران از پرورش یافتگان دبیرستان فرزانگان تهران و دانشگاه صنعتی شریف با نبوغ ذاتی و تلاش‌های علمی خستگی ناپذیر خود موفق شد، نشان جهانی فیلدز را از آن خود سازد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه علمی و فرهنگی کشور و دانش آموزان عزیز این غم بزرگ و ضایعه جبران ناپذیر را به ایران و ایرانی به ویژه خانواده معزای این بانوی افتخارآفرین تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحومه، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی

٢٤ تیرماه ١٣٩٦

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...