نسخه چاپی

25 هزار داعشی در موصل به هلاكت رسیدند

ارتش عراق امروز یكشنبه اعلام كرد كه در جریان نبرد آزادسازی موصل ۲۵ هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سرلشکر ستاد عبدالامیر یار الله فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوای عراق گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر از عناصر داعش در نبردهای آزادسازی شهر موصل در طول ۹ ماه کشته شدند.

وی در سخنانی کوتاه درباره دستاوردهای عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوای عراق گفت: نیروهای شرکت کننده در آزادسازی شهر بیش از ۲۵ هزار نفر از داعشی ها را کشتند که بیش از ۴۵۰ نفر از آنها انتحاری بودند.

سرلشکر یار الله افزود: نیروهای عراقی همچنین توانستند ۱۲۴۷ دستگاه خودروی بمبگذاری شده را منهدم و ۱۳۰ پهپاد گروه تروریستی داعش را سرنگون کنند.

وی تصریح کرد: در نبرد آزاد سازی موصل ۱۵۰۰ دستگاه خودروی مختلف عناصر مسلح نیز منهدم شد.

این سرلشکر افزود: نبرد آزادسازی کرانه شرق و غرب شه موصل در طول ۹ ماه با مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای الحشد الشعبی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نبرد کرانه شرقی موصل ۱۰۱ روز و کرانه غربی ۱۴۲ روز طول کشید.

سرلشکر یار الله گفت: نیروهای آزاد کننده شهر موصل تلاش کردند که همزمان با از بین بردن تروریست ها از غیرنظامیان محافظت کنند.

وی افزود: نقشه های فرماندهان نظامی از انعطاف برای تضمین اجرای ماموریت محوله با کیفیت بالا برخوردار بود.

این فرمانده عراقی همچنین از نزدیک بودن آغاز مرحله چهارم عملیات "نینوا ما می آییم" برای آزادسازی بخش تلعفر در شمال استان موصل از دست گروه تروریستی داعش خبر داد.

عملیات آزادسازی شهر موصل در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد و روز دهم ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی، حیدر العبادی نخست وزیر عراق آزادی کامل این شهر از دست گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...