نسخه چاپی

اراده‌ای بین‌المللی مانع بازگشت آوارگان سوری است

معاون دبیركل حزب‌الله تأكید كرد كه اراده‌ای بین‌المللی مانع بازگشت آوارگان سوری به خاك كشورشان است و از دولت لبنان خواست با دولت سوریه در این خصوص مذاكره كند.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص وضعیت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت که اراده ای بین المللی مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان می شود زیرا می خواهند از این موضوع برای اتخاذ تصمیم هایی علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه استفاده کننند.

وی در جریان مراسم بزرگداشت «ابراهیم حیدر الجونی» یکی از شهدای حزب الله در شهر الغازیه در منطقه الزهرانی در شهر صیدا تأکید کرد که باید به پرونده آوارگان سوری نگاهی حقوق بشری داشت و با رویکردهای سیاسی به آنها ظلم نکرد. شیخ نعیم قاسم از دولت لبنان هم خواست که وضعیت آوارگان سوری را به خوبی درک کند زیرا آنها با فقر، بیماری و مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند و شهروندان لبنانی هستند که بار این مسائل را به دوش می کشند.

با توجه به مخالفت صریح سعد الحریری نخست وزیر لبنان در مذاکره با دولت سوریه، شیخ نعیم قاسم گفت که مذاکره دولت لبنان با دولت سوریه فقط در خصوص مسأله بازگشت داوطلبانه آوارگان برای شهروندان سوری بهتر است زیرا اگر آوارگان سوری بتوانند به خاک کشور خود بازگردند بخش های زیادی از کشورشان در امنیت قرار دارد و بهتر از وضعیتی است که در لبنان دارند.

وی تأکید کرد که برخی از آوارگان سوری وضعیت زندگی خود را در سوریه به ثبات رسانده و اواخر هر ماه به لبنان می آیند تا سهمیه کمک های سازمان ملل را دریافت کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت سازمان ملل و کشورهای غربی مانع بازگشت آوارگان سوری می شوند در حالی که با وجود روابط برادرانه و دیپلماتیک میان سوریه و لبنان و وجود سفارت سوریه در بیروت و هماهنگی های امنیتی و خدماتی بهتر است دولت های دو کشور هم در مورد این موضوع باهم مذاکره کنند.

وی تأکید کرد که درخواست حزب الله این است که آوارگان سوری از طریق هماهنگی ها بتوانند به کشور خود باز گردند، این مسأله هم باید از دو قاعده پیروی کند یکی اینکه آواره ها آزادی انتخاب داشته باشند که می خواهند به کشورشان برگردند یا خیر و در صورت بازگشت به کدام منطقه می خواهند بروند. شیخ نعیم قاسم ابراز امیدواری کرد تا لبنان با رهایی از فشارهای سیاسی کشورهای عربی و غربی جرأت پیدا کند در این خصوص تصمیم گیری کند زیرا این مسأله هم به سود مردم سوریه هم به سود لبنان است.

شیخ نعیم قاسم در پایان یادآور شد که در حال حاضر ما در یک بزنگاه واقعی در تاریخ هستیم که در پی مقاومت در برابر تروریسم تکفیری در منطقه ایجاد شده اگر در برابر این تروریسم ایستادگی صورت نمی گرفت تمام منطقه را فرا می گرفت اما امروز تروریسم تکفیری در سوریه و موصل درهم شکسته می شود.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...