نسخه چاپی

ابراز نگرانی جامعه دانشجویی از قرارداد توتال در دیدار با نمایندگان مجلس

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ دیدار دانشجویان با نمایندگان مجلس درباره قرارداد شركت توتال را تشریح كرد.

به گزارش نما؛ امیرحسین غفاریان دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دیدار دانشجویان با برخی نمایندگان مجلس درباره ایرادات و انتقادات وارده به قرارداد شرکت‌ توتال، اظهار داشت: با توجه به اینکه صاحب‌نظران، دانشجویان و اساتید ایراداتی را به قرارداد نفتی اخیر کشور با شرکت توتال فرانسه و کنسرسیوم (توتال فرانسه، کشور چین و پترو پارس ایران) وارد می‌دانستند و معتقد‌ند هشدارهای رهبری و دلسوزان در آن دیده نشده، جمعی از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران روز گذشته دیداری با نمایندگان مجلس داشتند.

وی گفت: در این دیدار برخی از نمایندگان از جمله آقای حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و دانشجویان انتقادات خود را نسبت به این قراردادها مطرح کردند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: جامعه دانشجویی نسبت به این موضوعات حساسیت دارد و تا آخرین لحظه برای عملی کردن تذکرات دلسوزان اهتمام ویژه‌ای دارد. امیدواریم مسئولان امر و نمایندگان مجلس که باید حق ملت را استیفا کنند در این مسئله ورود جدی داشته باشند. همچنین از حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی درخواست می‌کنیم به عنوان مدعی‌العموم در این امر ورود کند تا شاهد خسارت‌هایی برای این نسل و نسل‌های آینده نباشیم.

وی با اشاره به اینکه چند تن از دانشجویان دانشکده نفت در این دیدار مطالبی را بیان کردند، تاکید کرد: دانشجویان ایرادات بسیار جدی نسبت به این قرارداد دارند. انتقاداتی نسبت به نوع طرفین قرارداد و سابقه بد شرکت توتال در حوزه نفت کشور مطرح است که باعث نگرانی جامعه دانشگاهی شده است.

۱۳۹۶/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...