نسخه چاپی

كابینه ترامپ: ایران هنوز یك تهدید هسته‌ای است

پس از اینكه رئیس‌جمهور آمریكا پایبندی ایران به برجام را تایید كرد، كابینه وی مدعی شد تهران همچنان یك «تهدید هسته‌ای» به حساب می‌آید.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در حالی برای دومین بار پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تایید کرد که دولت وی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: ایران هنوز یک تهدید هسته‌ای به شمار می‌آید. این کشور برخلاف روح برجام قدم برمی‌دارد؛ اما آمریکا به دنبال راهکارهایی در جهت تقویت برجام است.

وزارت خارجه آمریکا، طبق قانون باید هر 90 روز گزارشی درمورد پایبندی ایران به برجام منتشر کند. با وجود تایید دوباره این موضوع در دوران ریاست جمهوری ترامپ، برخی منابع آگاه اعلام کردند رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا معتقدند ایران همچنان یکی از مهمترین تهدیدهای منافع آمریکا و ثبات در منطقه است.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است مدعی شد: دولت آمریکا به دنبال تقویت توافق هسته‌ای و اجرای دقیق‌تر آن است. ما باید با مشارکت متحدان آمریکا بر روی نواقص برجام کار کنیم. این نواقص کم هم نیستند.
رویترز در ادامه نوشت: کمیسیون امنیتی آمریکا خود را آماده تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران می‌کند که آن را غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور و در ارتباط مستقیم با توسعه برنامه‌های موشکی آن می‌داند.
آمریکا قصد دارد ایران را به انجام آزمایشات موشکی، که به ادعای واشنگتن غیرقانونی است، «حمایت از تروریسم» و ستیزه‌جویان، «تهدید» علیه کشورهای خلیج فارس و دخالت در جنگ داخلی سوریه متهم کرده و به این بهانه تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع کند.

۱۳۹۶/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...