نسخه چاپی

دختر آلمانی 16 ساله عضو داعش؛ «فقط می‌خواهم به خانه بروم»

لیندا ونزل 16 ساله كه بعد از عضویت داعش، در زندانی در عراق بازداشت شده است، می‌گوید می‌خواهد از جنگ خارج شود و به خانه برگردد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ یک نوجوان آلمانی که چندی پیش به گروه تروریستی داعش پیوسته بود، می‌گوید از ورود به این گروه پشیمان است و می‌خواهد به خانه و خانواده‌اش برگردد.

در طول چند سال گذشته 4 زن آلمانی عضو داعش شده‌اند و اکنون این زنان با دریافت کمک‌های کنسولی در زندانی در عراق بازداشت هستند. لورنز هازه، دادستان منطقه این زندان هم تایید کرده که یکی از این زنان لیندا ونزل، دختر 16 ساله آلمانی است. او جزئیات بیشتری از وضعیت دقیق دختر نداد.

چند روزنامه آلمانی با این نوجوان در زندان عراق مصاحبه کرده‌اند و او به آنها گفته است که می‌خواهد آنجا را ترک کند.

لیندا ونزل گفت: «فقط می‌خواهم از اینجا دور شوم، من‌ می‌خواهم از جنگ، تفنگ‌های زیاد و این سر و صدا خارج شوم. فقط می‌خواهم به خانه و پیش خانواده‌ام بروم.»

رسانه‌ها می‌گویند این دختر از عضویت در داعش پشیمان است، می‌خواهد به آلمان برگردد و همچنین حاضر است با مسئولان همکاری کند.

پای چپ این دختر تیر خورده است و زانوی پای راست هم هم در یک حمله هوایی با هلیکوپتر آسیب دیده است. هرچند می‌گوید: «حال من خوب است.»

از تابستان سال گذشته مسئولان آلمانی دنبال دختر نوجوانی بودند که بعد از ارتباط با گروه‌های تروریستی گم شده بود، این دختر تایید کرده که سال گذشته با هدف ورود به عراق یا سوریه به ترکیه رفته است.

۱۳۹۶/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...