نسخه چاپی

۲۲ خانه امن ویژه زنان ایجاد شد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رییس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 22 خانه امن ویژه بانوان در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 15 مرکز در اختیار بخش خصوصی و هفت مرکز در اختیار بخش دولتی قرار دارد.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح نخستین خانه امن ویژه بانوان در گلستان، گفت: امیدواریم شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی برای کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که مورد خشونت قرار می‎گیرند باید جایی برای پذیرش و مراقبت آنها وجود داشته باشد، گفت: به دنبال این هستیم خانه‎ های امن دولتی نیز به بخش‎‌های خصوصی و مردم واگذار شود.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای جدید بهزیستی برای اثرپذیری بیشتر خانه‌های امن، اضافه کردن تخت کودکان برای کاهش اضطراب مادران حاضر در این مراکز است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: بهزیستی برای راه‌اندازی هر خانه امن به تناسب اندازه و ظرفیت پذیرش، 100 میلیون تومان پرداخت می کند. ظرفیت این خانه امن در گلستان پنج نفر است و اگر نیاز باشد گسترش پیدا می‎کند.

وی با اشاره به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‎آموزی، گفت: سند خدمات تاثیرپذیری حوزه اجتماعی و مددکاری را تهیه کرده‌ایم تا در بسته‎های اجتماعی و روانی شرایطی را فراهم کنیم.

۱۳۹۶/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...