نسخه چاپی

ده‌ها زخمی در درگیری جدید در ورودی‌های مسجدالاقصی

به گزارش نما - ایرنا نوشت: درگیری جدید فلسطینیان با نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی های مسجد الاقصی دهها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، بامداد امروز (سه شنبه) درگیری فلسطینیان با نظامیان رژیم صهیونیستی از سرگرفته شد و در جریان این درگیری دهها فلسطینی در مقابل دروازه الاسباط در شهر قدیمی قدس زخمی شدند

نمازگزاران فلسطینی بامداد امروز هم در ورودی های مسجد الاقصی نماز اقامه کردند تا براعتراض خود به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی حتی پس از برداشتن گیت های امنیتی برای ممانعت از اقامه نماز در مسجد الاقصی تاکید کنند.

براساس این گزارش صدها تن از فلسطینیان نماز صبح را در حالی که از ورود به مسجد الاقصی منع شدند، در کوچه های شهرک قدیمی قدس و خیابان های آن برگزار کردند.

اگر چه مسئولان رژیم صهیونیستی پس از روزها اعتراض و مقاومت مردم فلسطین مجبور به برداشتن گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی شدند اما اقدام به نصب دوربین های پیشرفته امنیتی کرده اند و فلسطینیان به این اقدا صهیونیست ها هم اعتراض دارند.

شیخ 'محمد حسین' مفتی قدس اعلام کرد که موضع مراجع دینی قدس ثابت است و آنها خواستار رفع کلیه اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی هستند.
وی افزود: برداشته شدن گیت های امنیتی از ورودی های مسجدلاقصی تفاوتی در وضع موجود ایجاد نکرده و شرایط عادی برقرار نشده است.

از روز جمعه 23 درگیری ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و در پی بستن درهای مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی با نصب گیت های امنیتی در ورودی های این مسجد مبارک روندی صعودی داشته است.

برخی از کشورهای جهان از جمله اسلامی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجدالاقصی و نصب گیت های امنیتی را محکوم کردند.
به دنبال افزایش دامنه اعتراض ها در سراسر دنیا، کابینه رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه به برچیدن گیت های امنیتی در ورودی های مسجدالاقصی و نصب دوربین های امنیتی رای داد.

هلال احمر فلسطین روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری های اخیر در مسجدالاقصی پنج فلسطینی شهید و بیش از یک هزار فلسطینی زخمی شده اند.

۱۳۹۶/۵/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...