نسخه چاپی

بازدید قالیباف از طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه

شهردار تهران از روند تكمیل خط ۶ مترو تهران كه به عنوان بلندترین خط متروی خاورمیانه محسوب می‌شود، بازدید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: شهردار تهران از روند تکمیل خط ۶ مترو تهران که به عنوان بلندترین خط متروی خاورمیانه محسوب می‌شود، بازدید کرد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز چهارشنبه از خط ۶ متروی تهران به ویژه فاز اول این خط (از دولت آباد تا میدان شهدا) بازدید کرد و در جریان روند تکمیل این خط قرار گرفت.

خط ۶ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت، آیت الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام (ره) در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر (عج)، هفتم تیر، امام حسین (ع) و شهدا می‌رسد. سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌گردد. مسیر توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران از دولت‌آباد آغاز و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید غیوری و میدان شهر ری در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به پایان می‌رسد.

با احداث توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران طول این خط به ۳۸ کیلومتر خواهد رسید. به این ترتیب خط ۶ متروی تهران به بلندترین خط مترو در خاور میانه تبدیل خواهد شد.

این خط در فاز اول از دولت آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا به بهره‌برداری خواهد رسید و در فاز دوم از میدان شهدا تا سولوقون با ۱۰ ایستگاه و ۳۲ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...