نسخه چاپی

واكنش روسیه به امضای قانون تحریم‌های جدید علیه این كشور

به گزارش نما - ایرنا نوشت: همزمان با اعلام کاخ کرملین که قانون تحریم ضدروسی با امضا یا بی امضای دونالد ترامپ اجرا می شد، وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد با فشارهای جدید آمریکا به زانو در نمی آید.

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه و پس از امضای قانون تحریم های جدید علیه این کشور، ایران و کره شمالی توسط رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد: تایید این قانون در واقع تغییری ایجاد نکرد، زیرا این سند بدون آن هم اجرا می شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش امکان پاسخ دادن به تحریم های جدید آمریکا، خاطرنشان کرد: امضای این مصوبه خبر جدیدی نیست، زیرا لایحه با امضای رئیس جمهوری یا بدون چنین امضایی خودکار قانون می شد و به این ترتیب در واقع هیچ چیزی تغییر نمی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از واسیلی نبنزی نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، نوشت: مسکو را نمی توان با تحریم ها به زانو در آورد.

وی گفت: آنها (طرف آمریکایی) باید خوب از این واقعیت آگاه باشند که با چنین اقداماتی به زانو در نمی آییم و مقاومت ما در هم شکسته نمی شود.

ترامپ لایحه تحریم های تصویب شده در کنگره را امضا کرد، اما با الحاق بیانیه ای ناخرسندی و نگرانی خود را برای محدود شدن اختیارات ریاست جمهوری در زمینه لغو احتمالی این محدودیت ها مورد تاکید قرار داد.

کنگره آمریکا چهارم مرداد لایحه ای را با مجموعه های جداگانه ای ازاعمال تحریم هاعلیه کره شمالی، ایران و روسیه با اکثریت قاطع آرا به تصویب رساند.

ترامپ امضای این لایحه را ظاهرا بدلیل ناخرسندی از گنجانده شدن روسیه به عنوان یکی از هدف های تحریم شش روز به تعویق انداخت و از امضای آن سر باز زد، اما سرانجام وادار به تسلیم شد.

ظاهرا آنچه که بیش از هر چیز مایه ناخرسندی و گلایه رییس جمهوری آمریکا در مورد این لایحه شده، بندی است که قانونگذاران آمریکایی به منظور محدود کردن اختیارات او و جلوگیری از هرگونه دخالتی در تحریم های روسیه و تلاش محتمل برای لغو یا تخفیف آنها، گنجانده اند.

۱۳۹۶/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...