نسخه چاپی

قطر در نامه‌ای به شورای امنیت از مصر شكایت كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که قطر در نامه ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل از مصر به علت آنچه که سوء استفاده این کشور از عضویتش در شورای امنیت نام برده، شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دوحه اواخر ماه گذشته در نامه ای به شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که به امضای احمد بن سیف آل ثانی نماینده دائم قطر در سازمان ملل رسیده، نوشته است: مصر از عضویت در شورای امنیت برای پیشبرد اغراض سیاسی خاص خود که هیچ ارتباطی به فعالیت های این شورا و کمیته های زیر مجموعه آن ندارد، سوء استفاده می کند و تاثیر منفی بر چارچوب فعالیت های شورای امنیت و همچنین نقش این شورا در حفظ صلح و امنیت بین المللی گذاشته است.
در ادامه این نامه آمده است که کشور قطر با قاطعیت، تمامی اتهام های مصر را که بر اساس گزارش های بین المللی و اطلاعات موثق، فاقد مصداقیت و بی پایه و اساس می باشد و در راستای حملات تبلیغاتی برخی از کشورها از جمله مصر علیه دوحه است را رد می کند.

قطر افزوده است: سوء استفاده مصر از ریاست کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت که باهدف دستیابی به اهداف سیاسی خاص این کشور و تلاش برای تسویه حساب با برخی از کشورهای مشخص صورت گرفته، موضوعیت این کمیته را از بین می برد.

در این نامه تاکید شده که آنچه که مصر انجام می دهد، نقض آشکار قواعد رایج سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت است و به شورای امنیت نسبت به عواقب حمایت از نظام حاکم در مصر که در کنار برخی از کشورها، صلح و ثبات جهانی را با اقدامات خود به خطر انداختند، هشدار داده است.

دوحه در پایان با ابراز تاسف عمیق از اینکه قاهره از کرسی کشورهای عربی در شورای امنیت برای تشویه چهره برخی از کشورهای عربی استفاده می کند، افزوده است: این اقدام های مصر باعث از بین رفتن روح همکاری میان کشورهای منطقه می شود و بازتاب منفی بر تحقق صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت.

این در حالی است که احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر روز گذشته گفته بود که کشورش از شورای امنیت خواهد خواست تا موضوع اعمال مجازات هایی علیه برخی از کشورها در چارچوب تلاش های سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی را بررسی کند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی ، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

۱۳۹۶/۵/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...