نسخه چاپی

سفر آمریكایی‌ها به كره شمالی ممنوع شد

وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد: ممنوعیت سفر دارندگان پاسپورت آمریكا به كره شمالی از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) اجرایی می‌شود و آمریكایی‌ها در پیونگ یانگ هم باید پیش از موعد اعلام شده، این كشور را ترك كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها را به خاطر خطر بازداشت‌های طولانی‌ مدت در کره شمالی از سفر به این کشور منع خواهد کرد.

این ممنوعیت در حالی صورت گرفته که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بالا گرفته؛ کشوری که به دنبال ساخت یک موشک بالستیک قاره پیما حامل کلاهک اتمی برای هدف گرفتن آمریکاست.

کره شمالی تنها کشوری خواهد بود که آمریکایی‌ها از سفر به آن ممنوع شده‌اند.

اتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی سال گذشته به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه در کره شمالی محکوم شد اما در ۱۳ ژوئن سال جاری میلادی پس از آزادی "به دلایل بشردوستانه" در حالیکه در کما به سر می‌برد به آمریکا بازگشت و ۱۹ ژوئن جان باخت. دلایل فوت وی هنوز مشخص نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در این اطلاعیه اعلام کرد که پاسپورت‌های آمریکایی‌ها برای سفر به کره شمالی نامعتبر خواهد شد. این محدودیت ظرف ۳۰ روز اجرا خواهد شد و در صورتیکه تمدید نشود، برای یک سال ادامه خواهد داشت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است افرادی که در حال حاضر با داشتن پاسپورت آمریکا در کره شمالی به سر می‌برند باید پیش از اول سپتامبر سال ۲۰۱۷ از این کشور خارج شوند.

۱۳۹۶/۵/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...