نسخه چاپی

عسگراولادي :

جریانات سیاسی به‌ناحق دنبال برتری‌جویی نباشند

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی بر اهمیت انتخابات و تبدیل آن به جشن بزرگ ملی تاكید كرد.

حبيب‌الله عسگراولادي كه در جمع دبيران استان‌هاي حزب موتلفه اسلامي سخن مي‌گفت، با اشاره به بيداري اسلامي و خيزش مستضعفان در آمريكا و اروپاي غربي اظهار كرد: اين خيزش بي‌نظير است و بعد از انقلاب فرانسه و انقلاب روسيه چنين اتفاقي بي‌سابقه است.

وي ادامه داد: حدود يك درصد از افراد در اين كشورها بهره‌مند و 99 درصد ديگر محروم هستند كه البته بايد گفت كه بسياري از اين محرومان ساكت هستند و جزو ساكتين در آ‌مريكا مي‌باشند.

وي در ادامه با اشاره به انتخابات آ‌تي مجلس شوراي اسلامي در كشور گفت: بيداري اسلامي نشان مي‌دهد كه كشور ما الگو شده است و ما بايد اين انتخابات را طوري برگزار كنيم كه الگوسازي در كشورهاي ديگر ادامه يابد.

عسگراولادي تصريح كرد: ملت بصير و ‌آ‌گاه ايران اين انتخابات را به يك جشن ملي تبديل خواهد كرد و البته سليقه‌هاي مختلف بايد بدانند كه سه گفتمان اصول‌گرايي، اصلاح‌طلبي و منفردين، هيچ كدام به ناحق دنبال برتري‌جويي نباشند.

وي افزود: وقتي فردي را هيات‌هاي اجرايي و شوراي نگهبان تاييد مي‌كند يعني او براي قانون‌گذاري و تصميم‌گيري در مجلس شايستگي‌ دارد و صالح است، اين‌كه ما بگوييم ما اصول‌گرايي ناب هستيم و ديگران نيستند اين برتري‌جويي به ناحق است. حتي نبايد اين روش را در مقابل اصلاح‌طلبان به كار ببريم. البته منظور ما اصلاح‌طلباني نيستند كه براندازي كردند و ديگر جايي در انتخابات ندارند.

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري افزود: آن اصلاح‌طلبي كه اعلام مي‌كند متعهد به قانون اساسي و ولايت‌ فقيه و خط امام است مي‌تواند بيايد و نبايد او را حذف كرد.

وي افزود: بايد فضا براي كساني كه صلاحيت‌شان تاييد شده باز باشد و طبيعي است كه نظرات جبهه‌ اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي و منفردين از هم متفاوت است و اگر مجلس آينده محل رقابت اين سه جريان باشد در تضارب آراء نظرات پخته مي‌شود، البته بايد گفت‌ مساله كساني كه شوراي نگهبان مي‌گويد به ثروت و قدرت نزديك شده‌اند و يا در گذشته امتحان خوبي نداده‌اند فرق دارد.

دبير كل سابق حزب موتلفه اسلامي با تاكيد بر تبديل انتخابات به يك جشن ملي گفت: وقتي ما پاي صندوق مي‌رويم طبيعي است كه به اصلح راي خواهيم داد، اين نشان مي‌دهد كه در انتخابات ما بين حق و باطل انتخاب نمي‌كنيم. چراكه اگر انتخاب ما بين صالح و فاسد بود، ديگر انتخابات تبديل به جشن ملي نمي‌شد.

وي ادامه داد: شوراي نگهبان وقتي فردي را احراز صلاحيت كرد، آن فرد صالح است و شان رفتن به مجلس را دارد. ما مي‌توانيم براي كسي كه فكر مي‌كنيم اصلح است تبليغ كنيم.

عسگراولادي در ادامه به ساز و كار 5+6 در انتخابات مجلس هشتم اشاره كرد و گفت: ما با آ‌ن ساز و كار توانستيم بيش از 200 نماينده به مجلس بفرستيم و چنين موفقيتي بي‌سابقه بود. هر چند كه اصلاح‌طلبان نيز در مجلس هشتم فعال بودند و به نظر من به مجلس كمك زيادي كردند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: اقليت اصلاح‌طلب به طرح‌ها و لوايح نگاه انتقادي داشت و اين باعث مي‌شد كه طرح‌ها و لوايح پخته‌تر شود. حال آ‌ن كه اگر در مجلس هشتم تمامي 290 نفر نماينده از جبهه متحد بود مجلس بهتر نمي‌شد، به نظر من بايد از هر سه گفتمان در مجلس حضور داشته باشند و تضارب افكار شكل گيرد تا تصميمات پخته شود.

عسگراولادي با تشكر از رسانه‌ها در انعكاس ديدگاه‌هاي جريان‌هاي سياسي گفت:‌ به نظر من در مجلس هشتم رسانه‌ها عملكرد موفق‌تري در انعكاس اخبار مجلس داشته‌اند و من معتقدم كه بايد به نقادي‌هاي خبرنگاران و حتي انتقادهاي تندشان توجه كرد. هر چند كه برخي رسانه‌ها به جاي انتقاد كردن نيش مي‌زنند، اما ممكن است در ذهن خبرنگاري موضوعي جرقه‌اي بزند كه آن را در سوالات تند و نيش‌دار خود مطرح كند و آن مساله موجب افزايش آگاهي شود.

وي در پايان به بيان خاطراتي از دوران مبارزه عليه رژيم پهلوي پرداخت.


۱۳۹۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...