نسخه چاپی

حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه

رییس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفت: درحال حاضر فقط واژه طلاق ازشناسنامه خانم هایی كه عقد كرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رییس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفت: درحال حاضر فقط واژه طلاق ازشناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.

حمید درخشان نیا روز دوشنبه این مطلب را در نسستی با خبرنگاران عنوان کرد و در این باره افزود: حذف واژه طلاق از شناسنامه خانم های مطلقه نیاز به قانون دارد که هر چند یک بار در مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شد، اما ما پیش نویس آن را تهیه کرده ایم.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال در زمینه توسعه الکترونیکی از سازمان های پیشرو است و پایگاه اطلاعات جمعیتی نیز دایم که به روز رسانی می شود و به صورت 'بر خط' فعال است.
درخشان نیا گفت: تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی وظیفه سازمان ثبت احوال است و این اطلاعات را در اختیار مسوولان تصمیم گیر برای رسیدن به اهدافشان قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان کاملا مکانیزه شده و از شکل سنتی خارج شده است و بدون اطلاعات این سازمان برخی از سازمان های دیگر نمی توانند به واظایف خود بپردازندمانند بانک هاو محاکم .

رییس سازمان ثبت احوال بابیان اینکه کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است از مردم خواست به مرور برای دریافت این کارت اقدام کنند تا این پروژه تا پایان سال 97 به اتمام برسد.

وی درخصوص بررسی آسیب های اجتماعی با استفاده از آمار های جمعیتی نیز گفت: با وزارت کشور درتماس هستیم و در جلسات بررسی آسیب های اجتماعی نماینده ای از سازمان ثبت احوال حضور دارد ود ر استان ها نیز این جلسات با دبیری ادارات ثبت احوال برگزار می شود.

۱۳۹۶/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...